היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

צאו לטייל! טיול חורפי בעכו הטבע סובב עכו ירוק והנחלים מתמלאים, זה הזמן לצאת לטיול באזור הצפוני הכי היסט(ו)רי בישראל המלצות טיול לסוף הסגר 3#

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מצאת הסגר עשרות אנשים כבר פקדו את אתרי הטבע סביב העיר עכו ומאות רבים כבר מתכננים את הטיול המשפחתי הבא, בחיק הטבע, באוויר ובנופים הירוקים של עכו

בעכו מציעים שבילים היסטוריים, כמה מהמסלולים היפים ביותר בעונה זו של השנה, עם נקודות תצפית למפרץ עכו והעיר העתיקה, בחיק הטבע ובליווי של צבי ים רכים ודגים שכמעט ונכחדו מן העולם.


קרדיט צילום: אורי ארליך

לצד אטרקציות מוכרות כגון אתרים היסטוריים, הנמל, השוק הצבעוני והבזאר הטורקי, העיר עכו מציעה גם טיולים בטבע, נופים ירוקים, זני פרחים ובעלי חיים מעניינים בשמורות טבע נסתרות. אחת השמורות המומלצות בקרבת העיר עכו, היא שמורת הטבע עין אפק.

שמורת הטבע עין אפק משמרת נופי ביצה ומקורות נחל שרובם אבדו מן הארץ. בשביל הביצה שבשמורה הולכים המטיילים מעל ביצה מוקפת בצמחיית גדות עשירה ועופות מים ססגוניים. ניתן לצעוד על גשר הצף מעל מעיינות, לראות שפמנוני ענק שוחים, לצפות בעופות מים ופריחות בעונה ואפילו לפגוש להקת ג'אמוסים המתגוררת במקום.

עין אפק באדיבות עיריית עכו



קרדיט צילום: מחמוד נאסר

הטיול מתחיל במקור המים של מעינות אפק בעמק עכו הנקרא אקוויפר הנעמן, שמקורו הוא מי הגשמים הממלאים אותו מידי שנה. בצידה הצפוני של השמורה, מנוקזים מימי המעיינות לתעלת ניקוז המובילה לנחל הנעמן, שנשפך לאחר כתשעה ק"מ לים מדרום לעכו.

בתחילת המסלול ממוקם גן מקלט לצמחים בסכנת הכחדה. זהו אוסף של צמחים מאזור הנעמן, ובו יותר מ-20 מינים נדירים הצומחים באזור.

התחנה הבאה תהיה טחנת הקמח העתיקה, שנבנתה בתקופה הצלבנית על יסודות מבנה רומי. בעבר שימש האזור כמרכז חקלאי חשוב. ניתן לטפס לגג הטחנה כדי ליהנות מתצפית פנורמית על האזור. רשות הטבע והגנים שיקמה את המבנה וכיום הוא משמש מוזאון קטן המציג מתקנים חקלאיים ושרידים מהטחנה העתיקה. באולם המרכזי ניתן להינות מהקרנת  תכנית אורקולית המתארת את הטבע בשמורה.

שביל הסיור יוצא מטחנת הקמח, עובר מעל הסכר העתיק ומגיע אל ברכות המצודה – שתי ברכות שנחשפו בשנת 1982. משם, חולפים על פני חלקת האחו, שם רועים להם בשלווה ג'מוסים.

לבה של השמורה הוא האגם הגדול, המוקף עצי אשל, גבעולים גבוהים של קנה וסוף וסבכים של פטל. חוצים את האגם על גבי שביל עץ ארוך, המרחף על פני המים וחולפים מעל דגים רבים בהם אמנון, קרפיון, גמבוזיה ושפמנון, כשמעל ירחפו זנים שונים של ציפורים.

נחל נעמן, באדיבות עיריית עכו

תל נפוליאון

חרף הכינוי "עכו העתיקה", חלקה הגלוי של העיר שבין החומות הוא בעיקר מהתקופות הצלבנית, ואילו עכו הקדומה בעצם שכנה כמה מאות מטרים מזרחה, במקום הידוע כיום בשם תל עכו, אך מוכר בעיר יותר בכינוי "תל נפוליאון". בימים חמים הסיור מתאים לפני השקיעה או מוקדם בבוקר.

באדיבות עיריית עכו

לאחר שחונים במגרש החנייה, נפגשים עם שני שבילי הליכה סלולים המתפתלים ברחבי התל וסביבתו ומציעים למטיילים במקום מספר דרכים ושבילים לטיול בין שרידי התל. לצד השבילים, מתפתל שביל צר המיועד לרוכבי אופניים.  במרחק קצר מהחנייה ניתן לראות את שרידי שער העיר הקדומה. בראשו של התל, עומד פסל פרש רכוב על סוס בדמותו של נפוליאון שנכשל בכיבוש העיר, לצד עמדות תצפית נהנה מהפריחה אל מול הנוף של מפרץ חיפה, מפרץ עכו והעיר העתיקה. אורכו של המסלול הוא כשני קילומטרים, ובסיומו חוזרים לנקודת המוצא, משם ניתן לחצות את הכביש אל חורשת לילי שרון לפיקניק ופעילות לילדים.

לאלו המרחיקים לכת, ניתן לרדת מראש התל בשביל התצפית המערבי, משם פונים דרומה במסלול קווי. לבוחרי מעגלי ניתן לשוב בסיום המסלול(רבע שעה הליכה)

בחלק השני של המסלול, נגיע לנחל הנעמן, נחל קצר שאורכו כ- 10 ק"מ, אחד מנחלי האיתן המעטים במישור החוף. מקור הנחל הוא בעיינות אפק (שמורת אפק), משם זורם צפונה ופונה מערבה ונשפך לים התיכון בעכו.

נחל נעמן, באדיבות עיריית עכו

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן