היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

כשהלב פוגש את המוח הגמיש חנוכה במוזיאון הישראלי לרפואה ומדע בטכנודע חדרה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

ילדי ישראל מוזמנים בחנוכה לסייר בין הלב לבין המוח הגמיש במוזיאון הישראלי לרפואה ומדע הראשון בישראל שנפתח בטכנודע חדרה. מדובר בחוויה עוצמתית, אינטראקטיבית ורב חושית.

המוזיאון מציע למשפחות שני מסלולי ביקור: מסלול "לגעת בלב" ומסלול "המוח הגמיש".

בתערוכת הלב תיכנסו לתוך לב ענק, ותגלו כמה קשה הוא עובד, תשמעו סרטון ותוכלו לעמוד ליד לב ענקי הנישא לגובה של 5 מטרים. בתערוכת הלב מגלים כמה קשה הוא עובד. מגלים, ע"י הפעלת המוצגים כיצד יודע הלב מתי לפעום? כמה פעימות הלב של כל אחד פעם עד היום, של מי פועם הלב מהר יותר, של נשים או של גברים ? גם נכנסים לחדר ניתוח אינטראקטיבי, והופכים לקרדיולוגים. בחדר צנתורים מצילים סימולטור אנושי מהתקף לב ומתנסים במכשיר האולטרסאונד. משם תמשיכו לתערוכת "הידעת?" ותגלו את נפלאות גוף האדם והטכנולוגיות הרפואיות החדשניות, עומדים ממול מודל של עין ענקית ומגלים, שאנחנו רואים הפוך. איך אפשר לייצר הבעות פנים? איך המיקרוסקופ מאפשר לראות את העור בהגדלה, כמו שעין רגילה לא יכולה לראות? ותסיימו בתערוכת הריאות תמדדו, בין השאר, את כמות החמצן בדם. שם מפעילים מוצג הממחיש את הצורך בסרעפת, מגלים מה מייחד את הנשימה של הכבאי, של מטפס הרים, או של עובר ברחם. גם מתנסים בשימוש בסטטוסקופ בסימולטור אנושי בחדר ניתוח, ולבסוף, מצילים חיים בהנשמה מלאכותית של סימולטור נחנק.

בתערוכת המוח הגמיש המופלאה, תפעילו מודל מוח ענק ותגלו אילו אזורים מתעוררים בכל סוג גירוי. תלמדו מה זה תעתועי מוח? איך משפרים את תפקודו? כמה מידע יכול להכיל המוח? האם המוח פעיל יותר ביום או בלילה? מה מרגישים כשנוהגים שיכורים ברכב סימולטור לאחר שתיית אלכוהול? האם אפשר לשלוט בכדור בכוח המחשבה בלבד? למה המוח חייב שנישן? ולסיום, נכנסים לחדר ניתוח, להמחשת טיפול רפואי באירוע מוחי חריף ועוד.

בתערוכת הגנטיקה מבינים כיצד תכונות עוברות מדור לדור ומה גורם להבדלים בין האנשים השונים. עומדים מול הסליל הכפול הענק של ה- DNA ומבינים מהו "כתב סתרים" שיסודות

החיים צפונים בו? מה הופך כל אחד למיוחד? מה מכתיב את הגובה ואת צבע העיניים? מהי מוטציה ומהו עיוורון צבעים? וכיצד מהנדסים וירוסים לצורך הרפואה המודרנית?

ולסיום בתערוכת החיידקים והווירוסים, מכירים מגוון רחב של מיקרואורגניזמים, את המחלות להן הם גורמים וכיצד הרפואה המודרנית מתמודדת איתם. נכנסים למיצג של עולם החיים המזערי הקיים מסביב ובגוף. מהן מגיפות? ומה עושים החיסונים לגוף? ואפילו פוגשים את הקורונה.

הביקורים במוזיאון הרפואה מתקיימים רק במסגרת סיורים מודרכים, ולכן מחייבים תיאום והזמנה מראש. כל סיור אורך כשעה וחצי. המוזיאון מומלץ לילדים מגיל 6 ומעלה.

ייחודו של מוזיאון הרפואה הראשון בישראל, הנו שהוא מבוסס על השילוב שבין מדע, רפואה וטכנולוגיה. המוזיאון למדע ורפואה בטכנודע חדרה, נפתח תחת הקונספט "קפיצה לתוך גוף האדם" ונותן הצצה נדירה וחוויתית הישר לתוך מבנה גוף האדם ותפקודו בדגש על לימודי אנטומיה, הפיזיולוגיה של גוף האדם וחולשותיו, פתולוגיה וחשיפת בעיות, שיטות הטיפול השונות, טכנולוגיות מתקדמות, וכל זאת באמצעים חזותיים מתקדמים ואינטראקטיביים, שנותנים חוויה והתנסות ומאפשרים לילדים למידה מעמיקה.

שעות פתיחה של מוזיאון הרפואה במהלך חנוכה בין התאריכים 30.11- 6.12  :

ימים ג', ד', ה', א', ב'  שעה 9:00 – 19:30 ,  יום ו' שעה 9:00 עד 14:30 ,

מחיר כרטיס מעל גיל 8 : 70 ₪ לאדם (לפני מבצעים) , ילדים מגיל 3 עד גיל 8 – 35 ₪

הנחה של 20% ל: תושבי חדרה , סטודנטים, אזרחים ותיקים, חיילים, נכים (בהצגת תעודה) . ילדים עד גיל 3 – חינם.

קרדיט צילומים: רמי זרנגר

לברור פרטים והרשמה:04-6333505, http://med.technoda.org.il

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן