היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

חנוכה לכל המשפחה במוזיאון חצר הישוב הישן 30.11-6.12.2021

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

אוהבים לשחק בסביבונים? רוצים לצאת לסיור חנוכיות מסקרן? מוזיאון חצר הישוב הישן ברובע היהודי בירושלים מזמין את הקהל הרחב מידי יום במהלך חופשת החנוכה למגוון פעילויות מיוחדות מותאמות לכל המשפחה.

קרדיט צילום אורה פיקל

שבוע שעבר הגעתי לסיור מקסים בירושלים וביקרתי במוזאון חצר הישוב הישן, תמיד כיף לבקר בירושלים ולהנות מהניחוח והייחודיות של העיר הזו, ולהגיע למקומות קסומים, חג חנוכה בפתח ואני מאוד ממליצה להגיע לפעילויות המקסימות שיהיו במוזאון חצר הישוב הישן, יש שם הרבה מה לעשות עם הילדים, וגם למבוגרים שיזכרו בנוסטלגיה בחיים של פעם, איך כיבסו?, באיזה כלים השתמשו הסנדלר, הספר, חנות המכולת של פעם, עריסות לתינוקות, משחקי ילדות ועוד ועוד, בהחלט נוסטלגיה במיטבה, מאוד אהבתי לראות את המקום הייחודי הזה שהצליחו לשמר בו המון דברים של פעם.

המוזיאון הייחודי הממוקם במבנה היסטורי בן 500 שנה ברובע היהודי בירושלים מתעד את הווי החיים של אנשי הישוב הירושלמי הישן ובו תצוגה ייחודית של אוסף חנוכיות מקוריות, סביבונים ועוד. כמו כן נפתחה השבוע במוזיאון תערוכה חדשה – סיפורם של זקני ירושלים בין 1840-1948.

בין הפעילויות:

סיור מודרך בתצוגת החנוכיות המקוריות במוזיאון ביניהם:

מנורת חנוכה "בצלאל" שניתנה ליחיא יהוד שעבד כסופר סת"ם ב'בצלאל' על ידי זאב רבן וגור אריה אמני בצלאל; מנורה עשויה קופסה שהכילה סיגריות למכירה,מנורה עשויה חרוזים משנת 1896 שהכינה כלה לחתנה,מנורה עשויה מקופסת קק"ל,מנורת חנוכה של יהושע כהן שהיה בשבי הירדני עם אביו במלחמת העצמאות ועוד.

אלוף הסביבונים

משחק אינטראקטיבי בסביבונים – חיים כמו פעם בירושלים.

סדנת יצירה

הכנת קופה אישית לדמי חנוכה שאותה לוקחים הילדים כמתנה לאחר הסדנה.

להיות ילד בארץ ישראל

משחקי ילדות משנות הארבעים מאוסף המוזיאון:

דומינו, תוצרת הארץ, למך והדב השחור, לטייל בארץ, פנס הקסם ועוד.

נס חנוכה של שלוימלה השדכן

הצגה  משעשעת לכל המשפחה.. ולאחר שראיתי אותה היא ממש מומלצת ומצחיקה, וגם נותנת מבט נוסף על החיים של פעם, תמיד כיף להתבונן וללמוד על אותה תקופה.

תלאותיו של שלומ'ל השדכן הירושלמי הוותיק בדרך לשידוך האחרון… מבוסס על סודות משפחתיים שהירושלמים לא רוצים לגלות .   שחקנים: איה לופט ואדוארד שפרוכמן     כלול במחיר הכניסה למוזיאון בתמיכת עיריית ירושלים

חמישי 2.12.21 בשעה 13:00 – מפגש והדגמה לחנוכה עם אמן מגזרות הנייר נפתלי מזעקי במסגרת התערוכה "קהלת" בה מוצגות מגזרות נייר שיצר מזעקי ממגילת קהלת. בתערוכה מוזמן הקהל למסע בסיפור המגילה, לעקוב אחר האותיות, החי, הצומח והדומם.

בעקבות האור – סיור חנוכיות תיאטרלי

תאריכים: נר ראשון 28.11.21, 30.11.21, 2.12.21 – בשעה 16:00

סיור תיאטרלי לעת ערב בסמטאות הרובע היהודי בעקבות האור. על מאבק בין קנאים ומתונים בימים ההם ובזמן הזה, על גבורת האזרחים והלוחמים במלחמת העצמאות, על חנוכיות מיוחדות, ועוד.

מי השחקן?

עלות: 50 ₪ למשתתף (משך הסיור כשעתיים. מותנה בהנחיות משרד הבריאות. על בסיס מקום פנוי)

סיורים מודרכים בתצוגות המוזיאון כל יום בחנוכה בשעה 11:00

מוזיאון חצר הישוב הישן –  שעות הפתיחה א-ה' 10:00-15:00

אור החיים 6 הרובע היהודי ירושלים

https://www.oyc.co.il/

לפרטים והרשמה מראש בלבד באתר או בטל' 02-6276319, 052-4002478

הכניסה למוזיאון ולפעילויות מותנות בהצגת תו ירוק וחבישת מסכה ובהנחיית משרד הבריאות

עלות כניסה: ילד/אזרח ותיק 10 ₪ מבוגר 20 ₪ סטודנט/בעלי כרטיס ירושלמי 15 ₪ כרטיס משפחתי 50 ₪

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן