היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

ארוע חגיגי בעיר עכו לציון עונת התיירות, ופתיחה רשמית מחדש של אתרי תיירות ומסעדות שהיו סגורים: מסעדת אורי בורי, מרכז המבקרים JNF , בית המלון אפנדי וצימרים ייחודיים כמו : מליסנדרה , איטאנה, צימרים של רשת suites.housestory נפתחים מחדש לאחר שיפוץ משמעותי העיר חוגגת, צימרים חדשים ייחודיים וגלריות אומנות חדשות נמל עכו משופץ בימים אלה בהשקעה של כ- 30 מיליון שקלים העיר נערכת לקליטת מיליוני מבקרים , כבר בשנה הקרובה העיר שנבחרה כעיר המזמינה ביותר בשנת 2020 – על ידי בוקינג עושה הכל לעשות זאת שוב..

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

אתמול השתתפתי בסיור עיתונאים ובלוגרים בעכו העתיקה, לרגל פתיחה מחודשת של מסעדת אורי בורי, כחלק מהסיור המרגש הזה, טיילנו באולם האבירים, בשוק המקומי, במגוון גלריות, ועוד, העיר עכו מציעה מגוון פעילויות לכל המשפחה, והיה ממש מרגש לראות שהחיים בעכו חזרו לעצמם לאחר המאורעות שקרו בשנת 2021.

האירוע החגיגי התקיים בעיר עכו, בהשתתפות תושבים, אנשי תיירות ובעלי צימרים ומלונות בעיר, בעלי מסעדות, גלריות ואנשי תקשורת, עכו מאוד יפה ועם עבר הסטורי מרשים, יש הרבה מה לעשות בעיר הזו, ושמחתי לראות את היופי ואת הסמטאות, את הגלריות עם מגוון האומנות, את זכרון הטעמים של השוק, בהחלט חוויה מדהימה, והכי חשוב פתיחת דף חדש של מערכת היחסים והדו קיום, מתערבבים להם ביחד, ומביטים קדימה לחזרה לשגרה.

מסעדת אורי בורי, המיתולוגית נפתחה רשמית מחדש, באירוע גזירת סרט שכלל הופעה ייחודית של מקהלת שלש הדתות, של העיר עכו, בהשתתפות אורחים רבים. המסעדה כידוע, הייתה סגורה בעקבות שיפוצים נרחבים, בתום המאורעות, וממש משמח ומרגש היה לטעום שוב מהמטעמים הנפלאים של המסעדה, בהחלט החזרה לשגרה מאוד משמחת.

אורי ירמיאס  -מסעדת "אורי בורי" : "שמח ומתרגש לפתוח מחדש את מפעל החיים שלי.

אני מעדיף לא לעסוק בעבר ולהסתכל קדימה בכל מה שקשור למסעדה אבל בהחלט חושב שחשוב מאוד להבין את הסיבות שהביאו אותנו למצב הזה ולהבטיח שלא יישנו בעתיד.

מלון אפנדי שופץ אף הוא ונפתח למבקרים.

בעלי מסעדות מובילות בעיר בעתיקה, כדוגמת: מסעדת רות'ס, אל מארסה, דוניאנה, סאמא, מסעדת הספינה בנמל, פלוקה, טורקז, ציינו בחיוב,  את העלייה המשמעותית שנרשמת לאחרונה במספר התיירים , עלייה של עשרות אחוזים, הבאה ליידי ביטוי, במקומות הלינה, במסעדות, בשווקים ובאתרי התיירות הרבים. תושבי העיר, המגיעים לבלות ולהינות בעיר בשוק ובמסעדות. התיירנים ובעלי המסעדות ציינו את האוירה החיובית, סביב חזרת התיירים לעיר.

צימרים  חדשים רבים נפתחו לאחרונה, ואף צימרים שנשרפו בפרעות ושופצו מחדש בניהם: מליסנדרה , איטאנה, צימרים של רשת האוס סטורי,  ששופצו  לאחרונה  אחרי הפרעות. כולם ייחודיים ומאפיינים יותר מכל את היופי של העיר העתיקה.  בעלי הצימרים הגיעו לארוע שציין יותר מכל את החזרה לשגרה.

מירב קרני בעלת צימרים שנפתחים מחדש בעיר עכו : "אנו מתרגשים מהאירוע היום שמסמן יותר מכל את החזרה לשגרה.

בזמן הקורונה עשינו התאמות והפכנו את הרשת שמפעילה 7 סוויטות למרחבים אוטונומיים על מנת לשמור על האורחים שלנו מפני המגיפה ומבלי לגרוע מהייחודיות שיש לנו ברשת, לאחר כמה חודשים חווינו פרעות איומות חלק מהמקומות נשרפו, נחרבו והושחתו.  פעלנו במרץ לשקם את כולן וכיום כל הסוויטות עובדות וזוכות לשבחים רבים. אנו פועלים בשיטת אירוח אוטונומי ייחודי שקיים באירופה ובחו"ל. מדובר בטרנד שתופס תאוצה.

האורחים המתארחים בכל הצימרים בעיר נהנים גם מסיור בגלריות ייחודיות – בניהם גלריית אומנות, שנפתחה לאחרונה בעיר -NAOMEA   של היזמת אסתי קהתי , בגלריה יתקיימו מפגשי מואנים סדנאות אומן  ועוד..

בימים אלה, אף החל  שיפוץ נרחב של נמל עכו בהשקעה  כוללת של כ-30 מיליון שקל. הנמל המשופץ יהפוך , על פי התכנון לאחד הנמלים היפים בעיר. עריית עכו, החברה לפיתוח עכו  העתיקה ומשרד התיירות אישרו את התוכנית לשיפוץ משמעותי ונרחב של כל אזור הנמל, שהינו למעשה אזור התיירות והדייג המרכזי בעיר, המושך אליו מיליוני תיירים בשנה. מדובר בתכנון מקיף וכולל, הממקסם את הפוטנציאל הנופי של הנמל תוך התייחסות מרחבית לתיירות, לדייגים ולתושבי האזור. התחדשות נמל עכו תיצור מרחב ציבורי חדש ופתוח, שיהווה אתר מרכזי בעיר. התכנון הכולל להתחדשות הנמל, יכלול את הנמל, כיכר הדייגים, חאן אל עומדן, רחבת המגדלור, הטיילת המקיפה את הנמל,  מסלעת שובר גלים  מחסן הדייגים, דוכני הממכר ועוד..

מרכז המבקרים JNF ,  נפתח גם הוא,  היום רשמית לקהל הרחב, לאחר שהשלים שיפוץ לו נדרש , כתוצאה מההרס במאי האחרון, המרכז מאוד חשוב וממש כדאי להגיע אליו כדי להתרשם מהשיפוץ החדש.

ארגון JNF ארה"ב פותח מחדש את המרכז מידע לתיירות פנים וחוץ בעכו, שיהווה שער לגליל המערבי. ההשקעה במרכז המידע לתייר הינה חלק מתוכנית Go North ("עולים צפונה") שמטרתה לאחד בין אוכלוסיות, נכסים, הזדמנויות ועוצמת האנשים שבצפון, כך שהגליל יהפוך לחלק בשגשוגה של המדינה.  בקידום התוכנית יושקעו מעל 250 מיליון דולר במהלך השנים הקרובות.

כידוע, מרכז המידע שנפתח במרץ 2019 בהשקעה של למעלה מ-1 מיליון דולר בלב העיר העתיקה קרוב לכיכר פרחי – הכניסה העליונה לשוק, נהרס במהומות אוגוסט.

מעל 1 מיליון ₪ הושקעו בהחזרתו למצב הראשוני ואף הפיכתו לעוד יותר מרהיב. JNF ארה"ב מאמינים במיזם החשוב הזה בהסתכלות רחבה על עכו והמרחב – כמה חשוב לבנות מחדש לאחר ההרס כאשר האמירה של JNF – ארה"ב מאד ברורה – היא לא הולכת לשום מקום.

המרכז מנוהל ע"י זמן גליל מערבי – עמותה לקידום התיירות אשר הוקמה, לפני למעלה מ10 שנים, במטרה לקדם את התיירות באזור על בסיס שיתופי פעולה בין  תיירנים – עסקים העוסקים בתיירות.

לפני ההרס המרכז מידע הציג אמנים מעכו והגליל תחת "גלריית המרחב". התערוכה האחרונה "רוח צפונית" נהרסה כליל ובמהלך פברואר הגלריה תפתח מחדש להנאת הציבור.

כמו כן, יוכלו המבקרים להיחשף ולהתרשם מאמנות ותוצרת מקומית של תיירנים מהאזור שיוצגו במרכז כולל ספרים תחת חנות "טעם הגליל".

פתיחת מרכז המידע לתייר בעכו הינה חלק מתוכנית Go North ("עולים צפונה") שמטרתה לאחד בין אוכלוסיות, נכסים, הזדמנויות ועוצמת האנשים שבצפון, כך שהגליל יהפוך לחלק בשגשוגה של המדינה. Go North היא תכנית המפותחת על ידי JNF ארה"ב

לדברי מיכל שילוח גל-נור, מנכ"לית עמותת זמן גליל מערבי: "אנו גאים על בחירתו של ארגון JNF ארה"ב בנו לניהול מרכז המידע ועוד יותר גאים על בחירתו לחדש את המרכז ולהשקיע בו מחדש מתוך אמונה מלאה בעתידה של עכו והגליל. אנו מאמינים, כי התיאום והפעילות המשותפת של התיירנים בגליל המערבי, בסיוע JNF ארה"ב, הינם חיוניים על מנת לאפשר לתיירות באזור להפוך לענף צומח, בר קיימא ומתפתח.

העיר עכו ציינה  באירוע , גם את החזרה לשגרה  בתחום התרבות,  והצלחתו של היכל התרבות החדש בתכנונם של האדריכל חיים קהת והאדריכל טל דויטש בהשקעה של 50 מיליון ₪. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והמושקעים בעיר, שמארח בהצלחה את מיטב מופעי התרבות בישראל , לצד מתחם המצודה, הנמצא באזור אולמות האבירים המארח  גם הוא עשרות מופעים בשנה.

ראש העיר שמעון לנקרי:   העיר עכו נמצאת ,בימים אלה בתנופת פיתוח וצמיחה מואצת. רק בשבוע שעבר יצאו לשיווק כ2000 יחידות דיור במזרח העיר וזאת לצד פיתוח משמעותי של התיירות בעיר שמקודם אף הוא.  תושבי העיר , נהנים מהפיתוח התיירותי, מהפתיחה המחודשת והמרגשת של מרכז המבקרים, מסעדות ומפתיחת צימרים חדשים.. הפתיחה מחדש של מסעדת אורי בורי  ומרכז המבקרים JNF  ,לצד פתיחת צימרים חדשים, ובנייה  מואצת של בתי מלון  ממחישה יותר מכל את העובדה , שעכו הייתה ותהייה עיר מובילה בתיירות וקולינריה. אני מברך את אורי בורי ואת כל בעלי המסעדות והעסקים, להמשך הצלחה, וגאה יותר מכל בתושבי העיר ובהישג המשמעותי שרשמנו השבוע, עם קבלת פרס החינוך.

אולמות האבירים בעכו, רושמים גם הם לאחרונה , עלייה משמעותית במספר המבקרים, מאוד התרשמתי מהיופי של המקום, ומההסטוריה, מאוד חשוב לבקר שם  עם כל המשפחה ולהתרשם מסיור מדהים ומלמד.

אולמות האבירים  מאפשרים, הצצה אל חייהם של האבירים הצלבנים שחיו בעכו לפני מאות שנים. בתוך מכלול האולמות, מוצג סיפור בן 4,000 שנה-באמצעות מוצגים מוזיקאליים, הקרנות על הקירות של מסעי הצלב ועוד מידע רב על התקופות השונות. במהלך הסיור יקבל כל מבקר אוזנייה לשימוש ב-10 שפות להפעלת כל התצוגות. במהלך מוצגים, חלק מהרחובות, קאפלה, חנויות ושוק האמנים מהתקופה הצלבנית: נפחות פלדה, נפחות זכוכית, קדרות, אריגה, ריקמה, רציעת עור, קליעת סלים, ייצור בשמים ושמנים ועוד. האולמות משתרעים על פני שטח עצום מתחת לפני הקרקע וכוללים דוכני אמנים אותנטיים וקמרונות אדירים ומרהיבים.

לצד האולמות,  מוצעות לתיירים , כל האטרקציות בעיר.

 

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן