היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

זמן קריאה – הסופרת איריס שדמי משיקה ספר ביכורים: "מקום לקרוא לו בית" בהשראת סיפורה האישי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

קיבלתי לסקירה את הספר המרתק "מקום לקרוא לו בית", מאת איריס שדמי, הספר הזה הינו מסוג הספרים כאשר מתחילים לקרוא אותו, חייבים לסיים את קריאתו, מסקרן מאוד להבין מה קורה מתחת לפני השטח בתוך קהילה חרדית אדוקה וסגורה, ולקרוא על סיפורה של יובל, אישה צעירה בקהילה החרדית שנאבקת למצוא נתיב של אמת, יש בספר הזה סוג של קיצוניות מאוד גדולה בהרבה מהפעולות שנעשות בשם הדקדוק וההקפדה על הדת, והספר בהחלט מעורר תהיות ושאלות לגבי ההבנה איך הדת נתפסת אצל החוזרים בתשובה, ועל ההקפדה היתרה על חוקי הדת כפי שגיבורת הספר מדקדקת,מבחינתה הדת מהווה מקום של בית, מקום של בטחון,  ולמרות הכל מתחיל הספק לכרסם בה, והרבה שאלות ומחשבות עוברות בנבכי נפשה וראשה.

החיים של יובל מתחילים עכשיו, לאחר מות אימה בגיל 17 היא מוצאת את הדת, מאמינה כי דרך השם היא הבית. יובל מתחתנת עם יואל ומקימה משפחה – הוא תלמיד חכם והיא תנהל את הבית, יחד הם יהיו זוג לתפארת השם ויהיו הבית שכמהה אליו.

חיי הנישואים מתגלים כמאתגרים וגם כשהיא חוזרת ואומרת לעצמה שזה התיקון שלה, שזהו רצון השם, מתחילים להתעורר ספקות בלבה. את המסע הזה וכל השאלות העולות בו עוברת יובל כשברקע אובדן האם שחוותה והפיכתה לאם בעצמה בגיל שרוב בני גילה נמצאים בטיול אחרי צבא כיאה לרוב הישראלים בתחילת שנות העשרים לחייהם.

הסיפור מאפשר הצצה ייחודית אל תוך חיי העולם החרדי של החוזרים בתשובה בקהילה ברסלבית בביתר עילית, מפגיש את הקורא עם השאלות הקיומיות שאיתן מתמודדת הדמות ובעיקר עם המתח שנובע מהסתירה בין הכמיהה האנושית לחופש והפחד והחרדה שאותו חופש עצמו מעורר.

״ומי אני ומה אני שאומר להשם שהתוכניות שלו לא מתאימות לי? אילו היה מדובר בבעל מכה או מתעלל, היתה לי טענה מספיק חזקה לעזוב, יכולתי לומר שהשם סידר לי ניסיון. אבל יואל- יואל אדם טוב לב ונדיר, עובד השם בדרכו. אמנם לא דרך שניתן להעלות על נס, אבל דרך, וכאחת הדרכים, היא רחוקה מחילול שם שמים.״

איריס שדמי: ״הספר לא נכתב מתוך רצון "לסגור חשבון" עם אף אחד, גם לא עם "אלוהים". בגיל 17 הדת היתה עבורי האמת, כשהחלטתי לעזוב אותה לאחר 7 שנים הבנתי שהיא למעשה הייתה קביים״.

לאט לאט מבינה יובל שהיא חיה חיים שאינה רוצה בהם, שהבית שהקימה הוא פרי דמיונה וכי השמיים אליהם היא נושאת את עיניה אולי לא הפיתרון או בשמם השני הבית? מנגד מה תוכל לעשות כשהיא אישה חרדית, נטולת השכלה, ואם לשתי ילדות קטנות.

אודות איריס שדמי:

איריס שדמי (39) גדלה והתחנכה במושב רמות השבים, בגיל 17 חזרה בתשובה והתחתנה עם אברך. החוויות שעברה בעולם החרדי שבמהלכן עזבה את נישואיה ואת האמונה בגיל 25 יחד עם שתי בנותיה , הביא אותה לפרסם את את ספר הביכורים "מקום לקרוא לו בית" שהעבודה עליו ארכה כ- 4 שנים.

שדמי, מתגוררת בתל אביב ועוסקת בשיווק דיגיטלי, מרצה וממשיכה את דרכה כסופרת.

הספר: מקום לקרוא לו בית

מאת: איריס שדמי

עורכת הספר: אורנה לנדאו

עיצוב עטיפה: אביב ליכטר

ציור עטיפה: שי זילברמן, ללא כותרת, קולאז' על נייר, 2021

שתים בית הוצאה לאור

מחיר מומלץ לצרכן: 92 ש"ח, 270 עמודים

 

 

 

 

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן