היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

זמן קריאה – "בין שטוקהולם ללימה" מאת עידו רבינוביץ…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

ספרו הראשון של עידו רבינוביץ, בן 20, יוצא לאור בימים אלו "בין שטוקהולם ללימה" בהוצאת מדיה 10, מדובר על מותחן פסיכולוגי, דרמטי, עתידני, המשלב דרמה, מדע בדיוני, פייק ניוז, תאוריות קונספירציה וגם מימד של תקשורת ועיתונאות, הספר מותח ומעניין, ובהחלט צפוי עתיד מזהיר לסופר הכשרוני הזה, אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים עם מתח ועם תנועה, הספר הזה מסקרן, וגורם לקורא להרבה דמיון, אך כמו שאומרים לפעמים המציאות עולה על כל דמיון.

הספר "בין שטוקהולם ללימה", מתייחס לכדור הארץ שחווה בעיה של צפיפות אוכלוסין והממשלה ממציאה תוכנית סודית, מגייסת אנשים במיוחד לטובת התוכנית ומתחילה לבחור אנשים לפי רשימת קריטריונים, שלא ידועים לציבור, שיהיו הראשונים שיתיישבו במאדים. בפועל אותם אנשים שנבחרו  הולכים כצאן לטבח ועוברים סלקציה (בדומה לסיטואציות שחווה העם היהודי בזמן השואה).

הסיפור שלנו מתרחש בעתיד, שם בחור בשם ג'ו, אמריקאי, גרוש בגיל העמידה שחי לבד עם 2 ילדים שנמצאים אצלו שבוע שבוע. אדם עצוב, העובד בעבודות שזיפיות, אין לו כסף, בעל נטייה אובדנית, אדם שלא אוהב את החיים שלו ומרגיש דכדוך. ג'ו עובד במפעל ונוסע בתחבורה ציבורית ויום אחד מקבל מכתב שבו נאמר לו "אתה נשלח למאדים" , מכתב שהתברר בדיעבד כפייק כמובן. ג'ו מזהה הזדמנות, לצאת מהחיים שהוא לא אוהב ולהשאיר הכל מאחור, כולל את ילדיו ולא מבין שלבריחה יש מחיר כבד.

כבר בתחילת הספר ג'ו נפרד מכולם: מגרושתו, הילדים, העבודה ומגיע למקום חשוד ביותר, שם הוא מבין שמשהו לא בסדר. תחילה הוא מנסה לברוח אך המאבטחים לא נותנים לו ורוב העלילה של הספר מתרחשת בחדר של המאבטחים שכלאו אותו.

הספר נקרא בין שטוקהולם ללימה כי הוא מדבר על שתי תסמונות ידועות, האחת, תסמונת שטוקהולם – שבה הנשבים מפתחים חיבה לשובה והשנייה תסמונת לימה, שבה השובה מפתח חיבה לנשבה. הספר מתאר את היחסים האמביוולנטיים שבין ג'ו והמאבטחים שכלאו אותו, מתייחס לדילמות של המאבטחים שלא רוצים להרוג אותו ומתכננים שוב ושוב איך לעשות זאת. הספר מדבר על סלקציה ומתייחס לעובדה שג'ו נבחר ואחרים לא ומסתיים בכך שהם לבסוף מוציאים את ג'ו החוצה, במסווה שהוא נשלח למשימה סודית , אחרי זמן ארוך בשבי . הם נותנים לו כביכול משימה : להרוג אדם מסוים ולבסוף ג'ו הורג את האדם הזה בהפתעה.

לאורך הספר הקוראים ישאלו את עצמם: האם ג'ו היה צריך לבצע את המשימה? האם היה יכול להינצל אחרת? האם נכון היה לו להיענות לבקשת המאבטחים ולהרוג בן אדם?

ומה קורה לג'ו? ברגע אחד הוא מבין שאין לו מוצא, שהכל מתמוטט סביבו והאפשרויות שניצבות לפניו , גרועות לא פחות מהחיים שהוא השאיר מאחור.

בימים אלו עידו מתרגם את ספרו "בין שטוקהולם ללימה" לאנגלית וחולם להפוך אותו לתסריט של סרט. "הכתיבה עבורי מהווה פורקן, דרך להביע אושר ושמחה, ליצור זיכרונות בזמן שהיום הזיכרונות בעיקר ברשתות החברתיות ואני מתרגש להוציא לאור את ספרי הראשון". מספר עידו

זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10 – הוצאת ספרים לאנשים פרטיים, הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת ספרים וסטימצקי או ישירות מאתר החברה:

http://www.media-10.co.il

הספר: בין שטוקהולם ללימה

מאת: עידו רבינוביץ

79 ש"ח, 242 עמודים

הוצאת מדיה 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן