היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

זמן קריאה – "פנגיאה" מאת גילה ג.שחר…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הספר "פנגיאה" מאת גילה ג.שחר, מבוסס על תחקיר משפחתי, חומרי ארכיון, עדויות של אביה של המחברת במשפטו של הקצין הנאצי ויסמן שהתקיים בגרמניה, זכרון השואה צרוב וכואב, וכל ספר על אירוע  הסטוריה של העם היהודי ואירועי השואה מבורך,ובמבחינתי מחייב קריאה.

יותר מכל הסיפורים שנהג מרקוס לספר לשלושת בניו, הלהיב את דמיונם הסיפור על פנגיאה, אותה יבשת קדומה, שלמה ורבת הוד, שרעש גדול, עלה לפתע יום אחד מתוך קרביה, ביתר את חלקיה, והרחיק אותם זה מזה.

מרקוס ובניו הם חלק ממשפחה יהודית שאחר תהליכי בנייתה והתפרקותה עוקב הספר שראשיתו בשלהי המאה ה 19, וסופו במחצית הראשונה של המאה ה 20. על רקע אירועים היסטוריים משתנים (ביניהם מלחמות העולם הראשונה והשנייה), בתיאורים קצרים ונוקבים, פורש הספר תמונה אחר תמונה, את עולמם האישי והאינטימי של גיבוריו שמרחב חייהם נע מוונציה עד זקופנה, מפראג עד פרוג'ה, מנובי-טארג עד פלאשוב ומאוטהאוזן וממונטה קסינו עד ברגן בלזן.

מי יחיה, מי ימות, מי בקיצו ,ומי לא בקיצו.

הספר מבוסס על תחקיר משפחתי, חומרי ארכיון, ספרים, עדויות, כתבות ומחקרים ועל עדותו של אביה במשפטו של הקצין הנאצי ויסמן שהתקיים בגרמניה, בעיר פרייברג בשנת 1965.

סבה וסבתה של גילה ג. שחר, מרקוס וג'יזה גינסברג, היו בין 111 האנשים שנרצחו בבית הקברות היהודי בנובי-טארג ע"י אותו קצין נאצי.

את האירועים, התאריכים, המקומות והדמויות הראשיות שהן אמת היסטורית וביוגרפית, תיבלה גילה ג. שחר בדיאלוגים, ברחשי לב ובדמויות משניות פרי דמיונה.

פנגיאה הוא ספר הפרוזה הראשון של גילה ג. שחר, קדמו לו שני ספרי עיון:

שעור קולנוע, האגדה הקולנועית, היבט עיוני-חינוכי-טיפולי, הוצאת אח בע"מ. (1996)

מילים מתכוונות: תבניות כתיבה ככלי לפיתוח חשיבה יצירתית, מכון מופת, בית ספר למחקר ופיתוח תכניות בהכשרת עובדי חינוך והוראה במכללות. (2005)

וספר שירה לילדים, דֹם שתיקה, הוצאת עקד. (1977)

"אני קוראת בהתפעלות את ספרך. איך שאת מערבלת ראייה אפית וקולנועית עם התקרבות לפרטים

ואבחנות דקות…נפלא."

מתוך האפילוג

"השאלות ששאלתי את אבי נותרו ללא מענה, כמו אמהות ואבות אחרים שבאו לכאן אחרי "המלחמה ההיא", בחר גם אבי בשתיקה ודבק בה עד יומו האחרון.

את מה שאבי לא סיפר, סיפרה סטשה אמי, ואת מה שאמי לא סיפרה, סיפרו דודות ודודים, בני עיר וחברים. הסיפורים הולידו געגועים, והגעגועים חיפשו כתובת, סימן, רמז.

בתוך ערימות של דפי עדות, ספרי זיכרון, פנקסי קהילות, ספרי היסטוריה וסרטים דוקומנטריים, חיפשתי את אשר אבד, את קורות בתיהם של בני משפחתי – גינסברג, דוידוביץ, דמייני וזילברינג. ככל שהרחקתי לכת, כך הם התקרבו אליי, וככל שהעמקתי חקור, כך התרחבו בתוכי סיפורי חייהם, עד שהתערבבה שמחתם בשמחתי, וצערם בצערי, ומחשבותיהם במחשבתי, וקולם בקולי, וכתבתי."

רחל חלפי

חדש בהוצאת כרמל

פנגיאה

מאת: גילה ג. שחר

198 עמודים,  79 ש"ח

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן