היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

ל"ג בעומר אקולוגי – מפסיקים לזהם את הסביבה! טיפים ועצות כיצד לצמצם את נזקי המדורות בל"ג בעומר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

לאורך השנים עלתה בישראל המודעות לנזק הסביבתי והבריאותי של המדורות, אך עדיין אלפי ישראלים מתכנסים בל"ג בעומר סביב המדורות, הגורמות לזיהום אוויר כבד ולזיהום סביבתי משמעותי בשל פליטת תרכובות מזהמות.

שרונה רומנו לזר – יועצת מוסמכת לסביבה וקיימות, ובעלת חברת אורגניקזון המייבאת ומשווקת מוצרים אקולוגיים, מעניקה   6 טיפים שימושיים כיצד ניתן לצמצם בלג בעומר את נזקי איכות הסביבה.

קרדיט צילום: יח"צ

1. לא חייבים מדורה – ניתן להיפגש עם חברים/משפחה לארוחה משותפת לאור נרות, משחקי חברה, פעילות מגבשת, או טיול עם עששיות.

2. למתעקשים לערוך מדורה – ניתן לערוך מדורה אחת עם כמות אנשים גדולה. עדיף לעשות מדורה קטנה בתוך חצי חבית ולא לתת לאש להשתולל.

3. להשתמש בעצים טבעיים – ולא להתשמש בעצים מכוסים בלכה/ פורמיקה, או שעברו טיפול כימי כלשהוא (כמו עצים של משטחים), הפולטים בשריפה חומרים מאד רעילים.

4. לא להשתמש כלים חד פעמייםניתן לערוך את השולחן במפת בד, שמרבית הכיבוד יהיה כזה שאפשר לאכול ביד (כמו תירס, אבטיח, פיתות וכדומה), ואז כל מה שנדרש זה מפיות נייר. ואם בכל זאת מתכננים ארוחה יותר רצינית, השתמשו בכלים רב פעמיים, וותרו על הכלים החד פעמיים ומזהמים. ואם כבר אוכל אז בכמות סבירה, כזאת שתמנע השלכה של עודפי המזון.

5. לכבות את המדורה – אם בכל זאת החלטתם לערוך מדורה, דאגו לכבות אותה היטב. אספו את הפסולת, ואל תשאירו סימן לכך שהייתם במקום. את הפסולת ניתן להפריד לפח החום (פסולת אורגנית), לפסולת כללית ואריזות בפח הירוק, נייר וקרטון בפחים המיועדים לכך

6. להשתמש במוצרים אקולוגיים – רק מוצרים ממוחזרים, נקיים מרעלים, כמו כמו ברדיד אלומיניום מ-100% אלומיניום ממוחזר של המותג If You Care – הוא נקי מחומרים רעילים. בטוח במגע עם מזון לפי התקן האירופאי וה-FDA. מצוין לאריזת מזון. שומר על הערך התזונתי, איכות המזון, הטעם והוויטמינים. באריזה ידידותית לסביבה: עשויה מקרטון ממוחזר, ללא הלבנה בכלור, הודפסה בדיו על בסיס ירקות ודבק לא רעיל.

 

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן