היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

זמן קריאה – ספר חדש לסופר מנחם משגב: "בשם המוסד"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

במדינת ישראל שומעים רבות על המוסד אפוף המסתורין והמסקרן כל כך ,"המוסד" הוא ארגון מהיעילים והמיומנים מסוגו בעולם, למרות היותו קטן מאויביו המיידיים, פגיעתו לרוב קשה יותר מזו של כל ארגון חשאי אחר. במובן זה הוא מיקרוקוסמוס של מדינת ישראל. אנשיו חדורי הזדהות ומוטיבציה, בעלי ערכים ותרבות עבודה ייחודיים שהתפתחו בסביבה ארגונית יוצאת דופן.

ספרו החדש של מנחם משגב "בשם המוסד" הוא סיפור שיכול היה להתרחש, אולי, בדמיונם של גמלאי המוסד, אשר בסתר ליבם,  כמהים לחזור לפעילותם אפופת הסוד והתהילה. העלילה הינה דמיונית ואינה מבוססת על מקרים שקרו, אך בכל מקרה זוהי עלילה מרתקת בפני עצמה שמסקרנת ומעניינת מאוד את הקורא, אמנם הסיפור אינו אמיתי, אך כמו שאומרים לפעמים המציאות עולה על כל דמיון, ומאוד כיף לקרוא את הספר ופשוט להכנס לתוך מבצעים מרתקים, והתפתחויות מעניינות.

אזרח ישראלי ממוצא הולנדי שגויס למוסד, עובר הדרכה בקורס ייעודי, אך מפוטר בסיומו, לפני שהוא מצליח להתקבל לארגון. הוא עוזב את הארץ וטס לאירופה, עם אגו רמוס ותדמית פגועה, עלבון צורב על כך שלא הכירו בכישוריו מלווה אותו. הוא מחליט לנקום. הוא כותב, מתראיין בכל כלי התקשורת ואף מציע את עצמו לתפקידים בשירותים החשאיים של מספר מדינות. הוא אף מחבר ומפרסם ספר פוגעני, עמוס בסיפורים מופרכים ושקריים.

הנזק שנגרם למדינת ישראל ולתדמית המוסד, הוא גדול. קבוצה של גמלאי המוסד, בני מחזורו, מאתרת קצה חוט שיסייע להם לפגוע בו. הם מתכננים "מבצע עוקץ" פיננסי, עד הפרט האחרון. האם יצליחו במשימתם, ויוכיחו לעצמם שהם עדיין יכולים לעשות פעילות מבצעית ולשמש דוגמה חינוכית לדור הבא?

"לעולם לא נשכח מי שבגד במדינה ובמוסד". הם מכריזים.  הסיפור מעלה  דילמה מרכזית בנוגע למבנה האישיות הרצויה ללוחם ה"מוסד": האם נכון לגייס לארגון מסוג זה, מניפולטור, שתכונותיו ההכרחיות, לכאורה, עבור סוכן סמוי, עלולות להתגלות כחרב פיפיות? שהרי כבר אמר חכם ידוע: "ריגול הוא המקצוע השני  העתיק בעולם, אבל פחות מוסרי מהראשון".

שמות הדמויות והמונחים הייחודיים להן, המבצעים והאירועים, כולם בדויים, אבל התכנים מבוססים על ניסיונם וקורותיהם של ותיקי המוסד. זהו סיפור הומוריסטי סאטירי המשרטט דמויות ודיוקנים דמיוניים של אנשי מבצעים השואפים להנחיל לדורות הבאים מורשת יצוקה בסלע.

"בשם המוסד" הוא ספרו ה-8 של מנחם משגב.  חלק מספריו תורגמו לשפות זרות ומופצים בעולם.

הספר: "בשם המוסד", מאת: מנחם משגב

189 עמודים  מחיר: 79 ₪

הצאת אלרום

להשיג ברשתות הספרים סטימצקי וצומת ספרים

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן