היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

רשות הטבע והגנים משיקה את התערוכה השנתית במערות בית גוברין – 'טהירו'

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

יצירת האמנות 'טהירו', המבוססת על אלבומו של אביתר בנאי 'עוגן במים', תוצג בגן הלאומי בית גוברין החל מה-20 ביוני עד סוף אוקטובר

השבוע השתתפתי בהשקה חגיגית של רשות הטבע והגנים , והתרשמתי מאוד,מהתערוכה השנתית במערת הפעמון בבית גוברין עם יצירת האמנות 'טהירו' של האומנים יוסף משיח, דניאל נחום ואביתר בנאי. התערוכה תיפתח לציבור הרחב החל ממחר (20.06) ועד סוף אוקטובר, בכל ערבי חמישי ומוצ"ש, בין השעות 19:00 ועד 22:00 (כניסה אחרונה לאתר ב-21:00).

התערוכה הזו מיוחדת במינה, ויוצרת חוויה נהדרת, מתוך מערת הפעמון הכל כך מיוחדת, שומעים צלילים ושירים עם קולו של אביתר בנאי, בשילוב הקרנה של אומנות של האומנים יוסף משיח ודניאל נחום, במילה אחת וואו, חייבים להגיע כדי להתרשם ולראות, את היופח והעוצמה של הטבע, השקט העוצמתי של מערת הפעמון ושילוב אומנות מדהימה, ומוזיקה עוצמתית, מאוד נהנתי, ואני ממליצה להגיע וממש לא לפספס.

'טהירו' היא יצירת וידאו וסאונד תלוית זמן ומקום, אשר נוצרה בהשראת המערות בבית גוברין ומתבססת על אלבומו האחרון של אביתר בנאי 'עוגן במים'. מתוך החלל האקוסטי הייחודי של מערות הפעמון בוקעים צלילים ומנגינות, ועל הקירות מוקרנים דימויים שונים היוצרים דואט עדין ביניהם. בין שיר לשיר, בנאי מקריא בקולו טקסטים שנכתבו על ידו במיוחד עבור התערוכה, ובהם גם טקסט של יהודה עמיחי. הטקסטים נוגעים ליחסים אנושיים: בין בני זוג, בין אנשים זרים השונים ובין אדם למקום. במסגרת היצירה, תושמע לראשונה מנגינה מיוחדת בלחן המוסיקאי מאיר בנאי ז"ל. "השירים האלה נותנים לי הקשר, מקום ושייכות, אני זקוק לזה עכשיו מאוד. כולנו זקוקים לזה עכשיו", אומר בנאי.

שם התערוכה 'טהירו' מגיע מעולמות המיסטיקה היהודית ומפורש כ"זוהר" או "אור עליון שקדם לבריאה". יצירת הוידאו של האמנים יוסף משיח ודניאל נחום מבקשת לשוב אל אותה נקודת ראשית, הרגע של התהו ובהו מתוכו הדברים מתהווים ונוצרים. היצירה מתחילה מצורות ראשוניות מופשטות אשר בהדרגה הופכות לדימויים ברורים הנעים בחלל ואחר כך לסימנים ולאותיות.
יוסף משיח: "כבני אדם יצרנו כלים וחומרים שהם הבסיס לעולם המודרני שבו אנו חיים. ייתכן והעולם הזה סופו בכיליון, אבל בתוך הסופיות טמונה גם האפשרות שייווצר עולם חדש. היצירה היא חלק מהגלגל האינסופי הזה". בתערוכה 'טהירו' מערות הפעמון מתעוררות לחיים עם צורות, צלילים וצבעים אשר הופכים את הביקור לחוויה מיוחדת במינה המכנסת פנימה ועוטפת את הקהל מכל עבר.

תומר סאראגוסטי, מנהל אתר בית גוברין ברשות הטבע והגנים: "ביקור במתחם מערות הפעמון בבית גוברין בשעות הערב והחשכה מאפשרים הזדמנות יוצאת דופן להרגיש את הסביבה הטבעית ולהוסיף לה רובד נוסף של תרבות ויצירה מעוררת ומרגשת. מתחם מערות הפעמון הדרומיות שהיה סגור לכניסה במשך שנים, יואר ויאפשר טיול מפעים בפני עצמו לפני המפגש עם יצירת האמנות. כדי להשלים את חווית הביקור, ניתן להזמין מראש גם מארז פיקניק המכיל את מיטב תוצרת הארץ והוא יחכה במרכז השירות בגן הלאומי."

אוצרת: הילי וורטמן מויאל | ניהול אומנותי: יאיר מוס | הפקה: כרמי וורטמן

התערוכה תתקיים בגן לאומי בית גוברין – מתחם מערות הפעמון

התערוכה תהיה פתוחה בערבי חמישי ומוצאי שבת החל מה-20 ביוני ועד סוף אוקטובר

התערוכה תפתח בשעות 19:00 – 22:00 (כניסה אחרונה לאתר ב 21:00)

הטיול בגן הלאומי יתאפשר במתחם מערות הפעמון בלבד

מחירי התערוכה: 28 ₪ למבוגר/ת, 14 ₪ ילד/ה, 10 ₪ מחזיקי/ות כרטיס מטמון

הרשמה ותשלום מראש לתערוכה דרך הקישור: https://bit.ly/4b8FSn0

עוגן במים

על האלבום 'עוגן במים', מספר היוצר אביתר בנאי: "בשמונה באוקטובר הייתי אמור להיכנס להקלטות לאלבום חדש. שירים חדשים. בשבעה באוקטובר זה קיבל ביטול חזק. ביום חמישי של אותו השבוע הראשון של המלחמה, עליתי לשידור לייב בפייסבוק מהבית, זה היה חלק מאותה תנועה ישראלית מתפרצת להוסיף חיים, אומץ, נחמה, התנדבות וערבות הדדית. לשיר לאנשים ולאסוף מתוכי דיבורים שעושים איזה סדר פנימי בכאוס הכללי. לתת מעצמי מה שיש לתת. במשך תשעה שבועות עשיתי את זה בכל יום חמישי. בכל מפגש כזה הכנתי קאבר או שניים של שירים ישראלים שגדלתי עליהם. משהו בישראליות שלי מבקש את עצמו. והשירים האלה נותנים לי הקשר ומקום ושייכות, אני זקוק לזה עכשיו מאד. כולנו זקוקים לזה עכשיו. הבקשה שלי להנציח את הביצועים האלה היא לא רק כדי לקשור את עצמי ולהתפייס עם שיריי נעוריי, אלא, ואולי בעיקר, כדי לזכור דרכם איך אפשר לצמוח מתוך אסון, איך בעת כזו צריך ואפשר להטות את החיים אל הטוב, אל הנחמה ואל המנגינה".

גן לאומי בית גוברין – מרשה, יצירה משותפת של טבע ואדם

בית גוברין, הוא לב לבה של "ארץ אלף המערות" ומציג פלא אדריכלי קדום: אינספור מערות שנועדו למגוון רחב של שימושים במשך כ-2000 שנה. בשנת 1989 הוכרז השטח כגן לאומי על מנת לשמר את שרידיו המרשימים של האתר, לרבות שימור החורש הטבעי שסביבו. בשטח הגן תל מרשה הקדום, מערות רבות וחללים תת-קרקעיים מגוונים, אמפיתיאטרון מהתקופה הרומית ועוד שרידים ארכאולוגיים חשובים. בזכות המורשת העשירה ושלל המערות, ביוני 2014, הוכרז הגן הלאומי על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. הכרזה זו ממצבת את ישראל כגשר בין תרבויות עתיקות וכמוקד חשוב לשימור המורשת העולמית, תוך חיבור ייחודי של העבר  אל הווה.

אמנות במערת הפעמון

כבר בתקופות קדומות, זיהו תושבי השפלה את מאפייני המסלע שבסביבתם. המערות זכו לשם מערות הפעמון הודות לצורתן שהיא תוצר של אופן החציבה. החוצבים פערו פתח קטן בשכבה העליונה הקשה משהגיעו אל השכבה הרכה, חצבו בה בהרחבה באמצעות אזמלי ברזל שהותירו את סימני החציבה האלכסוניים הניכרים בקירות המערה. בחומר החציבה השתמשו לבנייה והחללים האדירים שנותרו שימשו בעיקר לאחסון אך גם לבתי מלאכה ולבורות מים מטויחים.

באוגוסט 2020, מתחם מערות הפעמון, הפך גם למרחב תצוגת חוץ יוצאת דופן המציג עבודות אמנות מקוריות מבוססות מקום. מסלול הטיול הוכשר והוסדר לכניסת מבקרים בחשכה, השביל הואר בתאורה ממוקדת, בעוצמה ובגוון המונעים זיהום אור ופגיעה בסביבה הטבעית.

היצירה במערה חושפת את המבקר לאמנות עכשווית המשתלבת באופן טבעי בתוצרי אומנות החציבה ומציגה יצירה משותפת של האדם בעבר ובהווה ומאפשרת חוויה מסוג אחר הכוללת התבוננות אחרת ביצירה ובמקום.

 קרדיט צילומים: רם נתן

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן