היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

חגיגת שבועות עם טחינה טורקיז "טורקיז" מגישה לרגל שבועות עוגת גבינה מרהיבה עם טופינג ייחודי: עוגת גבינה עם קרמבל טחינה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

יצרנית הטחינה "טורקיז" מגישה לרגל חג השבועות מתכון לעוגה חגיגית, מיוחדת וטעימה: עוגת גבינה עם קרמבל טחינה. עוגה מרהיבה עם שלוש שכבות של קלתית, מילוי מתוק של גבינה ומעל קרמבל טחינה פריך וטעים שמעניק לעוגה טעם עשיר הדומה לחלוה. העוגה קלה באופן יחסי להכנה, תקשט את שולחן החג ותהיה חגיגה לחיך לכל המשפחה.

קרדיט צילום: הדס ניצן

חג שבועות שמח!

מצרכים (ל-8 מנות):

לבצק (בתבנית טארט בקוטר 24):

100 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות

1 ו-1/2 כוסות קמח

2 חלמונים

2/3 כוס אבקת סוכר

1 כפית מייפל

משקולות/קטניות יבשות

למלית:

1 גביע גבינת שמנת 28%

1 גביע שמנת חמוצה 15%

3/4 כוס סוכר

3 ביצים

50 גרם אבקת אינסטנט פודינג וניל

לקרמבל טחינה:

2 כפות טחינה גולמית

2 כפות שמן

1/3 כוס סוכר חום

1 כוס פחות 2 כפות (110 גרם) קמח כוסמין מלא

קורט מלח

לקישוט:

חופן פקאן מסוכר קצוץ

1 כף טחינה גולמית

אופן ההכנה:

  1. במיקסר עם וו גיטרה או מעבד מזון עם להב פלסטיק מערבבים יחד את החמאה, הקמח והסוכר עד קבלת פירורים. מוסיפים את החלמונים והמייפל ומערבבים עד קבלת בצק (לא ללוש יותר מדי). מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה לעובי של כ-3 מ״מ ומכניסים למקרר עד לייצוב הבצק.
  2. מוציאים את הבצק מהמקרר, מפרידים מניירות האפייה ומניחים על תבנית הטארט. מסדרים ומוודאים שהבצק נצמד לדפנות. מכסים בנייר האפיה ומניחים על הבצק משקולות או קטניות. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד לאפייה מלאה של הבצק. מוציאים מהתנור ומורידים את הקטניות ונייר האפייה.
  3. מכינים את המלית: טורפים יחד את גבינת השמנת והשמנת החמוצה עד קבלת מרקם חלק. מוסיפים את הסוכר, הביצים ואבקת האינסטנט פודינג ומערבבים עד איחוד. מוזגים את המסה על הבצק ומכניסים למרכז התנור על 160 מעלות, ללא מאוורר/טורבו.
  4. אופים במשך כ-30 דקות ומנמיכים את החום ל- 150 מעלות למשך 25 דקות נוספות. מכבים את התנור, מצננים עם דלת פתוחה כ- 10 דקות ומכניסים למקרר למספר שעות.
  5. מכינים את הקרמבל: בקערה שמים את כל הרכיבים ומערבבים, תחילה במזלג ואחר כך בקצות האצבעות, עד לקבלת לפירורים. אופים בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות עד השחמה ומצננים.
  6. מפזרים את הקרמבל על העוגה ומקשטים מסביב בפקאן המסוכר. מזליפים מעט טחינה גולמית מעל ומגישים.

 

 

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן