היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

מוזיאון הרמן שטרוק- בית לאמנות ההדפס והנייר: "יום חשיפה" לסדנאות הייחודיות במוזיאון הרמן שטרוק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

ביום חמישי האחרון השתתפתי באירוע  עיתונאים,יוצא דופן ומאוד מיוחד במוזיאון הרמן שטרוק , 'יום חשיפה' לפעילויות ולסדנאות החדשות והייחודיות שבמוזיאון שטרוק בחיפה, צוות המוזיאון ערך לנו סיור במוזיאון המחודש , והדריך אותנו בהתנסות באמנות ההדפס הקלאסי והעכשווי.

המוזיאון מאוד יפה ומרשים ונמצא במבנה עתיק ומיוחד כאשר מסביבו הרבה צמחיה ירוקה, ההתנסות בסדנאות של הדפס משי וכריכה היו מאוד חוויתיות וכיפיות, והתוצאה הייתה מרשימה, הדפס על תיק מבד,

ומחברת מקסימה למזכרת עם הטבעת חותמות וכריכה,

יצאתי נפעמת מהביקור במוזיאון הרמן שטרוק עם רצון לבקר שם שוב עם משפחתי, ואם אתם מגיעים לחיפה, תכניסו את הביקור הזה ללו"ז הנאה מובטחת.

הרמן שטרוק (1944-1876) נחשב לאחד מאמני ההדפס החשובים בגרמניה ובארץ ישראל במחצית הראשונה של המאה העשרים. במשך למעלה מארבעים שנות פעילותו כאמן מצליח ומוערך, הוא יצר שפע של עבודות על נייר, בעיקר בשני סוגי נושאים – הדיוקן והנוף. ביתו של שטרוק, שנבנה בשנת 1924 ועוצב על ידי האדריכל הנודע אלכסנדר ברוולד, שימש גם כסטודיו וכסדנת לימוד לחוג תלמידיו, שהתמחו בטכניקות ההדפס השונות. בשנת 2014 הושלם שיקום ושימור המבנה לפרטיו ובהתאם לסגנונו המקורי.

לאחרונה, שינה צוות מוזיאוני חיפה את אופי הפעילות במקום – ולצד תערוכות מוזיאליות (התערוכה הנוכחית "הרמן שטרוק – רוח וחומר", אוצרת לימור אלפרן) נפתחו במקום מגוון של פעילויות ,סדנאות ייחודיות וקורסים בתחום אמנות ההדפס והנייר.

מוזיאון שטרוק המחודש מתמחה בשלוש טכניקות עיקריות של סדנאות שגם הוצגו לעיתונאים: תחריט יבש , דפוס משי וכריכיה.

תחריט במחט יבשה – היא שיטת הדפס קלאסית, העובדת בצורה של דפוס שקע. במסגרת הטכניקה עושה האמן שימוש בלוח מתכת רכה בכדי ליצור גלופה לרוב נעשה שימוש בלוח נחושת, אך אצלנו בסדנה נשתמש בשקף עבה המאפשר לחרוט בקלות ולקבל תוצאות מרשימות. לאחר החריטה, ממלאים את החריצים בצבע לבסוף, מצמידים נייר אל הגלופה ומדפיסים בעזרת מכבש מקצועי.

הדפס משי/ הדפס רשת  -זוהי שיטת הדפס שמקורה בסין. ההדפסה נעשית באמצעות רשת צפופה העשויה חוטים, דרכה עובר הצבע באמצעות מגב, בהדפס רשת ניתן להדפיס בעבודת יד על גבי מגוון חומרים: טקסטיל, נייר, עץ ,שעם ועוד, ולעצב מגוון מוצרים כמו חולצות ותיקים.

כריכייה – לאחרונה נתרם למוזיאון הרמן שטרוק ציוד "כריכיה" נדיר שאפשר פיתוח סדנאות ייחודיות שאינן קיימות באף מקום אחר. כך, סדנת כריכה מחומרים ממוחזרים וסדנת כריכה בהשראה יפנית, המשלבת טכניקות צביעה מסורתיות. "הכריכייה כמו פעם" היא תרומת עזריקם ואורה הוברמן ונמצאת בקומה העליונה של המוזיאון,ניתן להתנסות בה במגוון כלים ומכשירים עתיקים וליצור כריכות בעבודת יד.

מוזיאוני הרמן שטרוק מציע היום לציבור ולבני נוער מבחר עשיר של פעילויות וסדנאות המועברים על ידי מנחים מומחים באמנות ההדפס.

גם למבוגרים ולקבוצות קיימות סדנאות ייחודיות העוסקות בנייר, כריכה, הדפס ובלט. הסדנאות הינן חד יומיות, כשלוש שעות, בקבוצות  קטנות  ואינטימיות, בהם המשתתפים לומדים ומתנסים בשיטות עבודה שונות, בתום כל סדנה נהנה המשתתף מתוצר ייחודי פרי יצירתו.

בין הסדנאות הקבועות נמצאות סדנאות מפגשי כריכה, כריכה בהשראה יפנית, כריכה מחומרים ממוחזרים וכריכה מסורתית, דפוס רשת, התנסות בהדפסה על מגוון חומרים, הדפס לינלאום, טכניקה המבוססת על הדפסי עץ מסורתיים, חיתוכי נייר, סדנה אשר נחשפים בא לשיטות חיתוכי הנייר השונות ועוד.

בנוסף, נפתח קורס שנתי "קורס הדפס משי משולב" המעמיק את לימודי הדפוס ומאפשר התנסות בעבודה מתמשכת עם חומרים שונים,  קורס המוכר למורים בשנת שבתון כקורס מקצועי .

במוזיאון גם אמפיתיאטרון למפגשים ולמופעים של עד 100 משתתפים, המאפשר לקיים אירועים פרטים בחצר הקסומה.

הכניסה לתערוכה במוזיאון היא ללא תשלום, וסגור בימי שבת.

מנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "מטרה חשובה מבחינתנו היא לחזק את הקשר עם תושבי השכונה החרדית בה נמצא מוזיאון הרמן שטרוק, וחשוב לנו שיראו בנו בית ליצירה ולאמנות מסקרנת וייחודית".

יקיר הדגיש: "מוזיאון הרמן שטרוק ייחודי במובנים רבים ואנו גאים לחדש ולפתח אותו. מדובר בפעילויות שלא תמצאו בשום מקום אחר וקבוצות שמגיעות נדהמות לגלות את הפנינה הייחודית שאנו חושפים היום גם לעיתונאים".

מצרפת קישור לאתר מוזיאון הרמן שטרוק:

https://www.shm.org.il/

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן