היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

זמן קריאה – "פרשת האלטרוקסין" מאת עו"ד יעקב דוידוביץ…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הספר "פרשת האלטרוקסין" מאת עו"ד יעקב דוידוביץ, הספר מביא את הפרשה על תרופה שגרמה לתופעות לוואי קשות לחולים במחלת בלוטת התריס, מדובר בפרשה של תביעה משפטית של אלפי חולים אשר נטלו במשך שנים תכשיר תרופתי מסוג אלטרוקסין, נערך בתרופה שינוי במינון, והחולים לא קיבלו את האינפרומציה הדרושה, ובכך נחשפו לתופעות לוואי קשות ביותר תוך סיכון חייהם, הצדק יצא לאור והספר מגולל את יומנו של פרקליט אשר נלחם לטובת החולים בפרשייה הזו.

מתוך הסיכומים: 

"המדובר בפרשה חמורה, הנוגעת לרבע מיליון חולים ומעלה במחלה כרונית של בלוטת התריס. חולים אלו נהגו ליטול במשך שנים תכשיר תרופתי מסוג אלטרוקסין. בחודש פברואר 2011 שווקה התרופה האמורה לאחר שנערך בה שינוי פורמולציה. שינוי הפורמולציה כרך חיוב בשינוי משטר המינון, תוך סיכון בריאותי של ממש במקרה של אי קיום החיוב. חברות התרופות הטעו את הצרכנים – החולים ונמנעו מלדווח להם ולרשויות מבעוד מועד על השינוי והשלכותיו, ובאופן שהם – החולים – לא היו מודעים לצורך לבחינת שנוי משטר המינון וחלקם אף נחשפו לתופעות לוואי מסוגים שונים."

מתוך ההקדמה: 

"מרבית שנותי המקצועיות עד כה ייצגתי לקוחות פרטיים וחברות. בשעה שניהלתי את המשפטים בעניינם נהגתי מדי פעם להיפגש עימם באורח אישי… על מנת לתאר בפניהם את המהלכים מזירת המשפט ולשמוע את דעתם (ועיתים לדעתם)… בתובענה ייצוגית המקרה שונה. הפרקליט מבקש לשרת קבוצה גדולה של אנשים, שאינך יכול לבוא בקשר עימם.

ספר זה בא… להשלים את אשר החסרתי במהלך ניהול התובענה הייצוגית בפרשת האלטרוקסין. היעד העיקרי שעמד לנגד עיני היה לאפשר לחברי הקבוצה לקבל מידע על שאירע במהלכי המשפט. בדרך זו נראה לי חשוב להנגיש לקוראים ככלל ולחברי הקבוצה בפרט את מהלכי המשפט בפרשה הנוכחית, ולתרגמם לשפה השווה לכל נפש.

התחלתי לכתוב את היומן ממש בסמוך לתחילת האירועים. לא ידעתי מה ילד יום. ברבות הזמן הבנתי שיש כאן סיפור משמעותי, העשוי לעניין קבוצה נכבדה מאד של חולים שצרכו את תרופת האלטרוקסין, ונפגעו במהלך כמה חודשים… משינוי הפורמולציה. עד מהרה היה לי ברור, כי רצוי שביום מן הימים יועבר דיווח מהשטח לחולים.

משפטנים אוהבים להשתמש במכתם: 'אין לו לדיין אלא את אשר עיניו רואות'. יומן זה מבטא במידה רבה את אשר עיניו של הדיין אינן רואות. בתוך כך היומן נדרש למחשבות, לתכנונים ולפעילויות המתרחשים מאחורי הקלעים של הזירה המשפטית. בדרך זו, ניתנת האפשרות בידי חברי הקבוצה להבין ההליך בכללותו ולהיחשף למכלול הדברים הנוגעים לפרשה זו."

על המחבר: 

עורך דין מזה 27 שנים. בעשור האחרון שולח ידו גם לתחום התובענות הייצוגיות.
בוגר אונ' ת"א ובעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) ותואר שני במדע המדינה (בהצטיינות). עושה את מרבית זמנו בבתי המשפט.
מחבר הספר "ביטוח מנהלים בראי דיני הביטוח והעבודה".

קישור לרכישת הספר

שם הספר: פרשת האלטרוקסין

מאת: עו"ד יעקב דוידוביץ

צמרת הוצאה לאור

415 עמודים, 75 ש"ח

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן