היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

זה הזמן לטייל בשביל הגולן הטבע בשיאו, הנוף ירוק ומנוקד בפריחה צבעונית, המפלים שוצפים ומאגרי המים מלאים עד גדותיהם, אין כמו טיול בטבע לרפא את הנפש ואם מטיילים עם אנשים אהובים, מובטחת חוויה יוצאת דופן. ***הגולן כולו מוגדר ירוק ע"פ הנחיות פקע"ר לרגע כתיבת שורות אלו וכל המקטעים מלבד מקטע מס' 1 שיורד מהחרמון, פתוחים ובטוחים לטיול ע"פ הנחיות פקע"ר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

בשנים האחרונות הפך שביל הגולן  לאחד המקומות המועדפים על טיילים בכל הגילאים ומכל שכבות האוכלוסייה.

הטיול בשביל מספק נופים עוצרי נשימה של מרחבי הגולן החל מהצפון עם רקע החרמון ועד לדרום מול נופי הכינרת. חלק מהמטיילים בוחרים לטייל במקטע קצר וחלקם בוחרים באתגר של מסלול לאורך כמה ימים.

אורכו של שביל הגולן כ-120 ק”מ מסומנים בכחול (כנרת) לבן (חרמון) וירוק (גולן) ,מהחרמון בצפון ועד מצוקי האון הצופים לכנרת, בדרום.

קרדיט צילום: מיכאל גלעדי

שביל הגולן מחולק ל-13 מקטעים באורך משתנה, בין 6 ל-13 ק”מ לקטע בודד.

לכל קטע גישה בשני הקצוות עם רכב רגיל, כלומר- כל קטע הוא שביל טיול קווי וההולכים כל קטע בנפרד צריכים להשאיר את הרכב בסיום המסלול או להיעזר ב"הקפצות" שניתן להזמין מראש.

השביל מספק חוויה לכל אחד – מהמטייל העצמאי שמטייל עם הציוד על הגב עד המטייל שמעדיף ללון בצימרים על הדרך וליהנות מהקפצות ועד למטייל שמטייל תחת מעטפת לוגיסטית שמסופקת לו ברמה של סחיבת ציוד והגעה בסיום היום למתחם אוהלים מפנק, מדורה בוערת ומקלחות חמות ומפנקות בשטח.

כל אחד יכול לבחור את סגנון הטיול בשביל –טיול יום במקטע אחד או טיול של מספר ימים במספר מקטעים.

ניתן לקבל "דרכון שביל הגולן" במתחמי האירוח לאורך השביל ולהחתים את הדרכון בסיום כל מקטע עד להשלמת כל המקטעים.

באתר תיירות גולן  https://tourgolan.org.il/info_golan_trail/

ניתן למצוא אינפורמציה עדכנית שתסייע לתכנן את הטיול בקלות ונוחות.

הפעם בחרנו להתמקד בשני מקטעים של השביל – האחד ידידותי למשפחות ולמי שמחפש מקטע ברמת קושי קלה עד בינונית והשני, למטיבי לכת שמחפשים טיול קצת יותר מאתגר:

הידידותי למשפחות:

המקטע האחרון בשביל הגולן – מקטע 13 ממבוא חמה לעיו טאופיק

 

https://tourgolan.org.il/golan_trail_part_15/

דרגת קוש:  מצפון לדרום – קל עד בינוני

אורך המסלול 2-3 שעות 5 ק"מ.

המסלול:

המקטע האחרון של שביל הגולן מתחיל בהליכה לאורך מצוקי האון ותצפית מרהיבה לכיוון הכנרת והגליל.  359 מ’ מעל פני הים ו560 מ’ מעל הכינרת. המקום חביב על גולשי רוח ויתכן שתפגשו בהם, צונחים מהמצוק בגלשנים.

ההליכה בשביל מסודר בירידה מתונה לרוב אורכו. הכינרת פרושה למלוא העין, שיפולי ההר צבועים בירוק עז ופריחה צהובה של שיח החלבלוב, כלניות, מרווה דגולה בסגול עז ורקפות יעטרו את הדרך.

בדרכנו ניתקל בבונקרים סוריים שצפו לכיוון הכנרת ועמק הירדן עד מלחמת ששת הימים. מכאן ירו הסורים על חקלאי ויישובי עמק הירדן . המסלול מסתיים בעין תאופיק- מעיין הנובע בלב יער מבוא חמה. במקום צל, שולחנות פיקניק, מעיין נובע ותעלת מים בה זורמים מי המעיין.

איך מגיעים:

תחילת מסלול: מדרום לבית העלמין של קיבוץ מבוא חמה.

סיום מסלול: עין תאופיק: על כביש 98 המתפתל בין חמת גדר למבוא חמה, 3.7 ק”מ מתחילת העלייה מכיוון חמת גדר, פניה מערבה לדרך עפר, נסיעה של 400 מ’, פניה מזרחה ימינה) עד שמגיעים לחניון.

המסלול אינו מסלול מעגלי, יש להשאיר רכב בסיום המקטע או להתארגן על הקפצה בחזרה לרכב

תחבורה ציבורית: אוטובוס למבוא חמה. לפרטים על תחבורה ציבורית- www.golan.org.il/bus

המקטע המושלם למטיבי לכת:

מקטע מס' 12 מאמפי גולן למבוא חמה – מסלול נחל מיצר

משלב בתוכו נוף עוצמתי ומפל שוצף ומרשים.

 

https://tourgolan.org.il/listing/%D7%A0%D7%97%D7%9C-%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%A8/

משך ואורך המסלול: 10 ק”מ, 3-4 שעות.

דרגת קושי : מסלול קווי,  דרגת קושי- קשה

עיקר תפארתו של נחל מיצר היא פריחת האביב המרשימה. החל מפברואר ועד אפריל הנחל מתמלא בשלל צבעים של פריחה ססגונית. של כלניות, רקפות וצמחים נדירים כמו גביעונית הלבנון ופרגת ארם צובא – הפורחת בחודש מרץ, הפלג הזורם מקיים צמחיית נחלים עשירה כמו ערבה מחודדת, פטל קדוש, קנה מצוי, עבקנה שכיח, סוף מצוי והרדוף הנחלים.

המסלול:

השביל יורד בתלילות היישר אל ערוצו של ואדי ברברה, בערבית: הנחל הרועש. ואדי ברברה, הוא יובל רחב ועמוק של נחל מיצר. השביל חוצה את הנחל וממשיך במורד, בגדתו הדרומית. בערוץ צמחיית נחלים עשירה ושפע של עצי אלון תבור הנותנים מחסה לכל החפץ בכך.

לאחר כשני קילומטרים מתאחד ואדי ברברה עם נחל מיצר. המדרונות שמסביב מכוסים ביער רחב ידיים, שבו שולטים עצי אלון תבור. בדרך נגיע אל עץ אלון ענק שבצילו יכולים בקלות, לעצור למנוחה עשרות אנשים יחדיו. השביל ממשיך ומתקרב לפלג הנחל ואחר כך עולה בתלילות אל כביש המערכת.

מפל נחל מיצר – לראותו בלבד מלמעלה

מרחבת החניה כדאי להמשיך עוד קצת במורד הנחל, בשביל המלווה את הגדה הימנית של הנחל. לאחר צעידה של כ-15 דקות תגיעו לעמדת תצפית על המפל היפה של נחל מיצר, שנופל מגובה של כתשעה מטרים לתוך בריכה גדולה. המים במפל זורמים בחורף בלבד, לאחר ימי גשמים. אין להמשיך לצעוד הלאה ואין לרדת אל בריכת המפל.

נשוב אל רחבת החניה ונמשיך בעליה תלולה המתאימה למיטבי לכת, על שבל הגולן, לכיוון מבוא חמה.

שימו לב- המסלול אינו מעגלי ומומלץ להשאיר רכב נוסף בסיום המסלול.

איך מגיעים:  כתבו חניית נחל מיצר ב  waze.

תחבורה ציבורית- אוטובוס לצומת מיצר ומשם הליכה של כקילומטר. לפרטים על תחבורה ציבורית בגולן-  www.golan.org.il/bus.

מה לקחת: מים, מפת סימון שבילים מס’ 1, נעלי הליכה, כובע

חברת Walk about love  המתמחה בהפקה לוגיסטית למטיילים על שביל הגולן מוציאה טיול בין התאריכים 19 למאי – 29 למאי לאורך כל שביל הגולן. התנאים מפנקים והחוויה יוצאת דופן. עלות: 2200 ₪. כל הפרטים כאן: https://tourgolan.org.il/listing/walk-about-love/

להמלצות על מקטעים נוספים בשביל הגולן, ספקי לוגיסטיקה, הקפצות, מקומות לינה לאורך שביל הגולן וטיפים לתכנון טיול https://tourgolan.org.il/golan-trail/

 

 

 

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן