היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

חוששים להכין קינוחים או מיונז מביצים נאות? לראשונה בארץ: טחנת "קמח הארץ" החלה לשווק אקווהפאבה – תחליף צמחי לקצף ביצים, בקרטונית מזיגה שימושית ונוחה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

חוששים להכין קינוחים או מיונז מביצים נאות? טחנת "קמח הארץ" החלה לשווק, לראשונה בארץ, אקווה פאבה – תחליף צמחי וטבעוני להכנת קצף ביצים. אקווה פאבה הם מי הבישול בהם הוכנו קטניות (חומוס, שעועית וכד'), מהם ניתן ליצור קצף עשיר להכנת מרנג, עוגות, קרמבו, מרשמלו, מיונז, מוס, פנקייק, פשטידות ועוד, ללא שימוש בביצים נאות.

בטחנה הוחלט לייבא מאיטליה אקווה פאבה (Aquafaba) – מי חומוס בקרטונית של 500 מ"ל – כמות שוות ערך ל-10 ביצים. האקוואה פאבה מוצעת בקרטונית מזיגה נוחה לשימוש, עם פקק לסגירה חוזרת.

קיבלתי את האקווה פאבה להתנסות, ואני חייבת לציין שהייתי מופתעת מאוד מהקצף שיצא וגם מטעמו, בהחלט לא הרגשתי שאין ביצים, המוצר המהפכני והנהדר הזה מצויין להכנת מגוון מוסים, מאפים, נשיקות מרנג ועוד ועוד, בהחלט תחליף נהדר לביצים, גם לאנשים רגישים לביצים וגם לטבעוניים, ובכלל נהדר לכולם, אני השתמשתי באקווה פאבה להכנת עוגיות שושנים טבעוניות ממולאות קציפה,תהליך ההקצפה מאוד פשוט וקל והתוצאה טעימה, בלי קשר נהנתי לטעום מהקציפה שיצאה, והיא ממש טעימה, מצרפת לכם את הוראות ההכנה להנאתכם.

להכנת הבצק, 2 כוסות קמח כוסמין לבן, חצי כוס קמח שקדים, כפית אבקת אפייה, 2 כפות סירופ מייפל, כוס קרם קוקוס.

להכנת הקציפה, 1 כוס אקווה פאבה, 3/4 כוס סוכר לבן, 60 גרם אינסטנט פודינג, 1 כף מיץ לימון.

הוראות ההכנה: לחמם בסיר עם תחתית עבה את קרם הקוקוס היטב, כשמתחמם היטב להוריד מהגז, ולהוסיף את כל מצרכי הבצק, לערבב היטב ובמהירות, ללוש ידנית את הבצק, ולחכות שיתקרר בחוץ, בינתיים להקציף כוס אקווה פאבה עם כף מיץ לימון על מהירות גבוהה, להוסיף בהדרגה, סוכר, אחרי שהקצף הוקצף 6 דקות, להוסיף את האינסטנט פודינג ולהמשיך להקציף דקה נוספת.

לחמם תנור 180 מעלות, לרדד על נייר אפייה מקומח, חצי מהבצק, להעביר כמחצית מהקציפה ולמרוח על רוב הבצק,

לגלגל לרולדה בעדינות, לחתוך בעזרת סכין חדה לשבלולים, ולסדר על תבנית אפייה, לאפות 25 דקות עד הזהבה, לאחר מכן לפזר אבקת סוכר ולהנות….

למרות שבמהלך השנים נעשה שימוש במי הבישול של קטניות, האקוואה פאבה "הומצא" רק בשנת 2014 כתחליף ייעודי לביצים ולקצף ביצים. המילה עצמה היא הלחם של שתי מילים לטיניות aqua (מים) ו- fabaceae  (קטניות).

אקווה פאבה אומץ בהתלהבות בידי הקהילה הטבעונית, שלא עושה שימוש בביצים.

כשר פרווה, בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

מחיר: 18 ש"ח לקרטונית במשקל 500 מ"ל.

להשיג באתר הטחנה: https://www.kemah-haaretz.co.il  /

"קמח הארץ" היא טחנת קמח ישראלית (מ-2009) בכוכב מיכאל, המייצרת ומשווקת קמחי איכות במחירים הוגנים. הקמחים הנטחנים בטחנה מכילים את גרעין החיטה בשלמותו, כולל הגרעין והנבט. הקמחים המיובאים מגיעים מטחנות קמח מובילות ומתמחות בגרמניה, צרפת ואיטליה.

הטחנה, עפ"י חזונו של מייסדה, אמנון ברזין, נותנת מענה לאופה הביתי והמקצועי ומספקת קמחים איכותיים ומוכרים לצד נדירים ומיוחדים. בקמחים: קמחים מלאים ממגוון דגנים; קמח פיצה; קמחים צרפתיים; קמחים מדגנים עתיקים; קמחי פרימיום ועוד. בנוסף, משווקת הטחנה את המותג נטול הגלוטן "מולינו", הכולל דברי מאפה, תערובות לאפייה ועוד.

בצמוד לטחנה פועל בית מאפה ללחמי מחמצת טריים, המשמש גם  כמוקד ידע לאופים בכל הרמות, מאחר והוא בודק הלכה למעשה את מגוון הקמחים.

 

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן