היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

זמן קריאה – שנייה אחת רודפת אחריי כבר חמישים שנה מאת אריה טרינקר….

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

ספר השירה "שנייה אחת רודפת אחריי כבר חמישים שנה" מאת אריה טרינקר, ספר שירים נוגע ללב, אריה טרינקר מבטא בשיריו את החיים במדינתנו, מילים אשר נכתבות מרחשי ליבו ונשמתו, שירים אשר מזכירים לנו את המדינה ואת מה שאנו עוברים, וגם מתאימים לתקופה הנוכחית, הספר מכיל מגוון שירים מעניינים.

אֻמָּה עֲיֵפָה
מִמַּשָּׂא הַשָּׁנִים,
נוֹלְדָה בִּסְעָרָה
לִהְיוֹת עַם סְגֻלָּה.
הַיּוֹם
אֻמָּה רְגִילָה.

מעטים המשוררים כדוגמת אריה טרינקר שמשכילים לשלב בשירתם את הממד הטראגי עם היומיומי, את השבור עם השלם. שירתו של טרינקר מצליחה בכל זאת. בספרו החדש, שנייה אחת רודפת אחריי כבר חמישים שנה, הוא מציב בפנינו שירה צלולה, שירה שבונה גשר בין העולמות – בין "אז" ל"היום", בין "שם" ל"כאן" ובין "אני" ל"לא אני" – שירה שמצד אחד מביטה אל עין הזוועה, אימת המלחמה, לתוך "לוֹעַ תּוֹתָח טַנְק"; ובו בזמן גם נחלצת מתוך המוות אל הפיוטי – מביטה "בְּלַיְלָה בָּהִיר" אל "יָרֵחַ שֶׁל כֶּסֶף", רואה "יָרֵחַ כָּתֹם עַל גִּבְעָה חִוֶּרֶת מַפְצִיעַ לְאַט אֶל הַשֶּׁקֶט" ומקוננת מרה כאשר אינה שומעת עוד "מַנְגִּינוֹת בֶּעָלִים". במילים אחרות, שירה המלמדת אותנו לחוש את הפיוטי ביומיום, את היפה שבנורא, ובאופן עמוק: את החיים לצד המוות.
אך בכך אין די. בספר זה, טרינקר מוליך אותנו מן העבר אל ההווה, אל מועקת הימים הללו, קיץ 2023, ימים בהם המדינה עוברת מהפך גדול – ובשירים נמצא לכך הד גדול.
כמי שמלווה את שירתו של טרינקר קרוב לעשור, הספר הזה הינו תמצית כוחו הספרותי. הכאב, הזעם, הייאוש ומעט האירוניה המצויים בכתיבתו, הופכים בספר זה לצליל אחד, לאקורד חזק וכהה, ממנו טווים מלחינים את הסימפוניות הגדולות של זמנן. מי ייתן ואותה שנייה תניח לו אחרי 50 שנה. אך גם אם לאו, את השנייה הזאת כדאי לשמוע. יש לה מה לומר.
יקיר בן־משה

הספר: שנייה אחת רודפת אחריי כבר חמישים שנה

מאת: אריה טרינקר

ז'אנר: שירה

הוצאה לאור עצמית

101 עמודים, 60 ש"ח

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן