היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

תחנת חובה באזור הכנרת – תנובת כנרת מרכז המבקרים והחנות הגדולה בישראל למוצרי וזני תמרים הגדלים בארץ.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תנובת כנרת היא חנות הדגל של ענף גידול התמרים המפואר של קיבוץ כנרת ובה מצוי המגוון הרחב ביותר של התמרים בישראל (עשרה זנים) ומוצרים שונים המבוססים על הפרי.

קרדיט צילום: יפתח תבלין

החנות מציגה פלטפורמה מרשימה  של תוצרת חקלאית מקיבוץ כנרת  והסביבה ומיועדת גם לשפים ולחובבי קולינריה, המחפשים לשלב את הזנים המיוחדים והבריאים ביותר של פרי התמר במטבח.

החגים בפתח וכעת אנו נמצאים בעיצומו של הקיץ, ומבלים עם כל המשפחה ברחבי הארץ, כדאי מאוד להגיע לבקר בקיבוץ כנרת, ולהתרשם מחנות תנובת הכנרת, מגוון רחב של תמרים,אין כמו טעמו של התמר והערכים התזונתיים שלו, וגם אפשר לפנק במגוון מתנות מיוחדות לחגים, וגם את עצמנו, בחנות הנהדרת הזו תמצאו מגוון טעמים נפלאים של חלבה משובחת, שפע פירות יבשים, תבלינים טריים, שמן זית מגידול מקומי ומבחר מוצרי קוסמטיקה טבעיים וייחודים המבוססים על שבעת המינים.

את כל אלה ניתן לארוז באריזות מתנה, המתאימות למשלוחים לארץ ולחו"ל.

קיבוץ כנרת, הראשון שהקים את ענף התמרים בישראל, הפך אותו לנדבך חשוב מרכזי ושורשי המציע תמרים מובחרים, ייחודיים וטריים היישר ממטעי הקיבוץ,המבקרים בחנות ייחשפו וייהנו ממגוון זני התמרים הגדול בארץ באיכות גידול גבוהה,התמרים עשירים ברכיבים תזונתיים בריאים וממריצים.

מלבד מגוון התמרים המסורתיים והמוכרים, כמו זן המג'הול היבש האהוב על הישראלים ניתן למצוא עוד כ-9 זנים ייחודיים, הגדלים בקבוצת כינרת, ביניהם החלוואי, דקל נור, חיאני, זהידי, ברהי, דרי ועוד.

קרדיט צילום: יפתח תבלין

אחד מזני הדגל של הקיבוץ, הוא תמר "מג'הול סופר עסיסי". הזן אהוב מאוד בזכות אחוז גבוהה של נוזלים בתמר, לעומת תמר המג'הול היבש המקורי שהינו בעל אחוז נמוך של נוזלים.

אני קיבלתי להתנסות שני זני תמרים נהדרים דרי וחלוואי של תנובת הכנרת, ואכן מדובר בטעמי תמר נפלאים וייחודים, מאוד אהבתי, ממליצה להוסיף אגוזי מלך לחוויה מושלמת, ופשוט להנות מתמר איכותי כל בוקר לקבלת אנרגיה לכל היום.

ענף חקלאי  נוסף בו התברך הקיבוץ הוא המכוורת הגדולה והוותיקה המפיקה דבש דבורים טהור בטעם ייחודי. השנה התחדש הקיבוץ בדבש זני ומיוחד מאד של פריחות העמק. דבש המופק מפריחות אבוקדו, ליצ'י, שיזף, פרחי בר ואקיליפטוס.

תנובת כנרת מעודדת מכירה ישירה של תוצרת חקלאית מקומית מבית קבוצת כנרת ושל חקלאי עמק הירדן ומציעה מגוון מוצרים על טהרת התמר, כדוגמה סילאן טבעי וממרחי תמרים ללא סוכר, בחנות המשתרעת על שטח של כ-600 מר, ניתן למצוא גם תוצרת  טרייה ועונתית היישר ממטעי קיבוץ כנרת כמו מנגו, אבוקדו וליצ'י.

מרכז המבקרים הממוקם בחנות מציע אתנחתא של רוח בו ניתן לצפות בסרט אודות סיפור "שיבת התמר" והקמת הענף וכן הרצאות ושיח.

עונת גדיד התמרים היא חוויה מומלצת ומיוחדת לקבוצות ומשפחות המבקרות באזור וניתן לשלב גם סיורי גדיד ותוכן.

שעות הפתיחה הם:

בימים א עד ה ובשבת 10:00 עד 17:00

בימי ו' 10:00 עד 15:00.

דף הפייסבוק

אתר החנות – http://www.tnuvat-kinneret.co.il/

בימים אלה, חנות תנובת כנרת נערכת לתקופת החגים, עם מוצרים חדשים מבוססי תמרים ופירות אחרים ועם אריזות מתנה לארץ ולחו"ל.

הסיבות הטובות לשלב  את פרי התמר בתפריט היומי –

מאת חגית גרוס זילבר תזונאית קלינית

פרי  התמר ידוע בהיותו מזון איכותי ומקור אנרגיה, בעל סגולות ריפוי לאוכלוסיות רבות במשך כ-5000 שנים.

התמר יכול להוות פתרון מושלם לצורך במתוק. הוא מקנה תחושת שובע, הודות לכמות הסיבים הרבה ומסייע במניעת אכילת יתר. חגית גרוס זילבר, תזונאית קלינית, מסבירה מדוע  התמר הוא אחד המרכיבים הטובים בתזונה יומית ומהם היתרונות הבריאותיים הרבים שלו:

תמרים מקושרים לרוב לקינוח; המתיקות הטבעית והטעם העשיר הם אכן מאפיינים בולטים בתמר, אך הפרי הקטן מציע כמה יתרונות בריאותיים מרשימים למדי.

התמרים הם מאגר טבעי של סוכרים. בתמרים טריים יש כ-150 קלוריות ל-100 גרם, ובתמרים יבשים יש כ-300 קלוריות ל-100 גרם. התמרים כוללים רכיבים תזונתיים נוספים כגון חלבונים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון וכמות זניחה של שומנים, בנוסף לתכולת הסוכר הטבעית הגבוהה שלהם. מה שהופך אותם למזון איכותי עם יתרונות בריאותיים משמעותיים.

התמרים מתוקים במיוחד, מכילים פחמימות,  בין 50 ל-88 אחוזים ממשקלם הכולל, בהתאם לזן, שלב ההבשלה ותכולת הלחות הכללית.

הסוכרים השולטים בתמרים הם פרוקטוז וגלוקוז, המהווים שני שליש מהתוכן הבשרני הכולל. המים מהווים חמישית מכלל התוכן הבשרני, והכמות הנותרת היא סיבים תזונתיים, חלבון, מעט שומנים, מינרלים, ויטמינים (במיוחד ויטמיניB) ופוליפנולים.

שומנים, מחלות לב וכלי דם

מחקר ישראלי שנערך לאחרונה, קובע כי לצריכת תמרים, עשויה להיות השפעה חיובית על רמות השומנים בדם. מחקרים נוספים מראים השפעה חיובית על כלי דם ובריאות הלב.

וויסות לחץ הדם

תמרים עשירים באשלגן ודלים בנתרן ומשפיעים בצורה חיובית על איזון יתר לחץ דם.

סוכרת

מחקרים שונים מראים שלתמר יש אינדקס גליקמי נמוך, המשפיע בצורה חיובית על איזון רמות הסוכר בדם ועוזר בהרגשת שובע ומניעת השמנה.

שמירה על בריאות העצם

תמרים הם מקורות עשירים של אשלגן, סידן, ברזל, זרחן, מגנזיום ואבץ. כל החומרים המזינים הללו חשובים כדי לשמור על בריאות העצמות ולמנוע בעיות בריאותיות כגון אוסטאופורוזיס.

שמירה על בריאות המוח

נמצא כי תמרים עוזרים בהגנה מפני עקה חמצונית ומשפיעים בצורה חיובית על בריאות המוח. צריכה קבועה של תמרים נקשרה לירידה בסיכון למחלות נוירולוגיות ולביצועים קוגניטיביים טובים יותר אצל אנשים מבוגרים. במחקר אחר בבעלי חיים  נמצא,  כי לתמר יש פוטנציאל בהאטת התקדמות  מחלת האלצהיימר.

תמרים טריים לעומת תמרים יבשים

תמרים טריים ולחים(שאינם מיובשים) הם רכים יותר ומכילים יותר מים מאשר תמרים מיובשים.

בתמרים מיובשים יש כמות גדולה יותר של פחמימות מאשר בתמרים טריים . ישנם זנים שונים של תמרים וכולם עשירים ברכיבים תזונתיים ובסיבים תזונתיים.

בשונה מפירות יבשים אחרים, תמרים מתייבשים כחלק מתהליך הבשלתם הטבעי ומכילים פחות חומרים משמרים ועוברים פחות תהליכי עיבוד.

ניתן לייחס את היתרונות של תמרים לחומרי ההזנה החיוניים שלהם, לסיבים ולנוגדי החמצון. הם עשויים לעזור לווסת את רמות הכולסטרול, לשפר את בריאות העצם, לקדם את בריאות המוח ועוד. התמרים זמינים בסוגים שונים וניתן להוסיף אותם לתזונה היומית בסלט ירקות או פירות, כחטיף ממולא או לדגני הבוקר ועוד.

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן