היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

חוגגים את יום הפסטה הבינלאומי הכוכבת העולה במטבח הישראלי: פסטה טרייה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

לכל אחד מאיתנו יש את הזיכרון האהוב עליו של מנת פסטה מושלמת. פסטה היא מרכיב כל כך מוכר לנו שלעתים קרובות קל לנו מדי לקחת אותה כמובן מאליו. אנשים רבים רוכשים מספר סוגים של פסטה וכך ניתן למצוא לעתים בבתים, סוגים שונים של צורות וכן פסטות יבשות וטריות לשימושים שונים.

קרדיט צילום: אימג'ארט

יש משהו במנת פסטה טרייה וחמימה שקשה מאוד לנצח. אם רבים מאתנו הכירו את הפסטה כמקרוני עם רוטב עגבניות פשוט וביתי, כמבוגרים אנו מכירים אותה כמאכל אלגנטי ומהודק יותר, מתוחכם יותר, המכיל לעיתים חומרי גלם עונתיים ושונים, שהופכים כל מנת פסטה למנה מרשימה ומשביעה. האיטלקים נוהגים להכין ולהגיש, ולא רק במסעדות אלא גם בבתים, פסטה טרייה שהוכנה בו במקום, פסטה העשויה חומרי גלם איכותיים ותהליך הכנתה מתבסס על מתכונים שעוברים מדור לדור מזה לא מעט שנים.

לאחרונה, כבשה הפסטה הטרייה גם אותנו, הישראלים. פסטה טרייה איכותית היא פסטה שעשויה 100% קמח דורום ושאינה מכילה חומרים משמרים, אבקות וצבעי מאכל ושומרת על שיטות הכנה מסורתיות אשר מקנות לפסטה הטרייה את הטעם והמרקם הייחודי שמאפיינים אותה. פסטה טרייה לרוב לא עוברת תהליכי עיבוד ולא עוברת תהליכי ייבוש כלל. כיום ניתן למצוא בחנויות פסטה טרייה באריזות מסחריות, פסטה טרייה זו הוכנה בתשומת לב רבה ובהשקעה ומכיוון שהיא איננה מעובדת, נשמרים בה כל הערכים התזונתיים כהלכה וגם טעמה נפלא והמרקם שלה נגיס ובשרני. אין כמו ארוחת ערב מהירה ומזינה, הכוללת פסטה טרייה במגוון רטבים משובחים, מבושלת או אפויה, ובעיקר מנה מנחמת ומשביעה שלוקחת אותנו במחשבה למחוזות אחרים.

לרגל יום הפסטה הבינלאומי מגישה חברת "פסטה ריקו", החברה הישראלית המתמחה בייצור פסטה טרייה איכותית בשיטה איטלקית מסורתית, מתכון לפסטה ירוקה, עם רוטב פסטו שמכינים מזוקיני ומשדרגים עם שמנת ומגישים עם גבינת פרמז'ן. השימוש במנה בפסטה פוזילי טרייה של "פסטה ריקו", פסטה פרמיום עשויה 100% חיטת דורום, עם אחוז חלבון גבוה. המנה עשירה וטעימה להפליא, קלה להכנה ומתאימה לארוחת צהריים או ערב לכל המשפחה.

פסטה פוזילי טרייה ברוטב פסטו זוקיני ושמנת

קרדיט צילום: נמרוד סונדרס

מצרכים (לכ-4-5 מנות):

לרוטב:

2 זוקיני ירוקים ומוצקים עם הקליפה

1/2 צרור עירית

1/2 צרור עלי נענע

1/2 צרור עלי כוסברה או פטרוזיליה

4 שיני שום קלופות

1/2 כוס צנוברים

50 גרם פתיתי פרמז'ן

1/2 כוס שמן זית

1/2 כפית מלח

1/4 כפית פלפל שחור

לפסטה:

1 חבילת פסטה פוזילי טרייה של "פסטה ריקו"

1 מיכל שמנת לבישול 15%

50 גרם פרמז'ן

גרידת לימון מחצי לימון

אופן ההכנה:

  1. קוטמים את קצוות הזוקיני וחותכים אותם לקוביות בגודל 1 ס"מ. מעבירים לקערת מעבד מזון או בלנדר. מוסיפים לקערת את עשבי התיבול, שום, שמן זית, מלח ופלפל. טוחנים בפולסים עד שנוצר פסטו במרקם גרגירי עדין.
  2. מגרדים את הפרמזן על החלק הדק בפומפייה וקולים את הצנוברים עד הזהבה קלה ומצננים. מוסיפים את הפרמזן ואת מרבית הצנוברים (משאירים חלק להגשה) וטוחנים שוב בפולסים קצרים רק עד שהצנוברים קצוצים.
  3. מחממים סיר גדול עם מים ומלח. מבשלים את הפסטה על פי הוראות היצרן.
  4. בסיר רחב ונמוך שמים את רוטב הפסטו ומוסיפים שמנת לבישול. מביאים לרתיחה עדינה ומתקנים תיבול במלח ופלפל לפי העדפה אישית.
  5. כשהפסטה מוכנה מעבירים אותה לרוטב ומבשלים יחד במשך 2-3 דקות.
  6. מעבירים לצלחת, מגלפים מעל פרמזן בעזרת קולפן ומעטרים בצנוברים וגרידת לימון.

למבצעים והטבות מיוחדות ליום הפסטה הבינלאומי היכנסו לאתר פסטה ריקו: https://pastaricco.com/

יום פסטה בינלאומי שמח!

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן