היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

פיורמג'יק – חברת הביוטכנולוגיה הישראלית משיקה שתי סדרות חדשות של מוצרים בתחום הקוסמטיקה ובתחום תוספי התזונה המוצרים מבוססי אסטקסנטין – נוגד חמצון עוצמתי במיוחד – שמקורו במיקרו-אצה המטוקוקוס פלוויאלס, הגדלה בחוות הגידול של החברה הממוקמת באחד ממושבי השפלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השבוע הוזמנתי להכיר את חברת הביוטכנולוגיה הישראלית פיורמג'יק הפועלת בעולם האצות, ומתמחה בגידול ועיבוד מיקרו אצה, בשם המטוקוקוס פלוויאלס, משיקה שתי סדרות של מוצרים בתחום הקוסמטיקה ובתחום תוספי התזונה,  מבוססי אסטקסנטין, רכיב פעיל המופק מהאצה, הידוע כנוגד החמצון החזק בטבע  וידוע  כבעל השפעות מופלאות על הגוף.

החברה מתמחה בייצור חומר גלם טהור ואיכותי, מחקר ופיתוח להתאמת חומר הגלם לתעשיות שונות. בבסיס פעילותה חיבור לעולם החדשנות והבנת הצרכים הסביבתיים לשימוש במוצרים טבעיים ובריאים יותר. החברה מאמינה כי שילוב אסטקסנטין כחומר גלם בתחום המזון הפונקציונאלי והקוסמטיקה יכול לתרום לבריאות העולמית, ולספק את המענה לצורך ההולך וגובר של העולם במוצרים המסייעים בשיפור אורח החיים, בהחלט החברה מאוד חדשנית, ולמדתי רבות על אופן ייצור המוצרים, מדובר בטכנולוגיה חדשנית מהרמה הגבוהה ביותר, ונעשה פיתוח מעמיק כדי להגיע למוצרים המוצעים ללקוחות, התרשמתי לטובה, ואני בהחלט מצפה להתנסות במוצרי החברה.

בהתאם לכך פיורמג'יק עוסקת בפיתוח וייצור מוצרים טבעיים המבוססים על אסטקסנטין במגוון רחב של יישומים ובהם מוצרי קוסמטיקה וטיפוח, מוצרי בריאות, תוספי תזונה וחומרי גלם לתעשיית המזון והפודטק.  טכנולוגיית הייצור הבלעדית של פיורמג'יק מבוססת ערכים בסיסיים של קיימות והקפדה על שמירת ערכי איכות הסביבה. תהליך גידול האצה מחקה למעשה את הדרך שבה האצה  Haematococcus pluvialis גדלה בטבע. מיקום חוות הגידול של האצה באחד ממושבי השפלה ושיטת הגידול הייחודית לחברה מאפשרים להעניק לאצה את התנאים הטובים ביותר לשגשג.  במהלך תהליך הגידול נעשה שימוש באנרגית השמש לצורך הכנסת האצה לעקה. האצה מסנתזות פחמן דו-חמצני ובכך תורמת החברה לצמצום טביעת הרגל הפחמנית. מדובר בגישה הקרובה ביותר לטבע; היא חסכונית ומאפשרת יכולת תעשייתית גדולה בסטנדרטים ברמה עולמית וגם מאפשרת ייצור אמין לטווח ארוך.

תהליך העיבוד החדשני של החברה מאפשר לחומרי הגלם להיות מיושמים באופן מהיר בפיתוח מוצרים ולהפוך את התהליך לאפקטיבי יותר. החברה משלבת חידושים טכנולוגיים ותהליכים יעילים לייצור מוצרים המבוססים על אסטקסנטין, המכילים רכיבים טבעיים, ברמה הגבוהה ביותר, על מנת להתרחב לשווקים רבים ולהגיע לצרכנים מגוונים ברחבי העולם.

מהו אסטקסנטין?

אסטקסנטין הוא נוגד חמצון אדום המופק מאצות ירוקות המכונות Haematococcus pluvialis – המקור העשיר ביותר בטבע לאסטקסנטין טבעי. כאשר האצה חשופה לתנאים קשים כמו "ייבוש" בשמש וללא מזון היא מפעילה מנגנון הישרדות ומייצרת כמויות גדולות של נוגד חמצון הנקרא אסטקסנטין כדי לשמש כמגן מגן מפני הסביבה החיצונית.

​בטבע אסטקסנטין נמצא בצמחים ויצורים ימיים כמו שרימפס, סלמון, סרטנים ועוד. הוא שייך למשפחת הקרוטנואידים ונחשב לאחד מנוגדי החמצון החזקים והיעילים בעולם. המבנה המולקולרי שלו מאפשר לו להיות פעיל ויעיל בהרבה מכל נוגד חמצון המנטרל רדיקלים חופשיים. נוגד חמצון הוא מולקולה יציבה מספיק כדי לתרום אלקטרון לרדיקליים החופשיים ובכך לנטרל אותם ולגרום להפחתה משמעותית של העומס החמצוני בגוף, ולהגן על התאים מפני חמצון, נזקים ופגיעה רחבה בתפקוד המערכות בגוף.

​הייחודיות של אסטקסנטין היא שהמולקולה שלו מסיסה הן במים והן בשומן, ופועלת גם בתוך התא וגם במעטפת וכך היא יכול להגיע למקומות רבים יותר בגוף. במחקרים רבים הוכחו הסגולות והיתרונות של חומר הגלם כבעל תרומה לגוף האדם ובעוצמה רחבה יותר מרוב נוגדי החמצון המוכרים וזאת מבלי לפגוע במנגנון הפעילות של הגוף.
לאסטקסנטין מספר שימושים בתעשיות שונות כגון האכלת בעלי חיים,  תוספי תזונה, קוסמטיקה, מזון פונקציונאלי וקיימים מחקרים לשילוב עתידי של חומר הגלם לטיפול רפואי. בתעשיית הקוסמטיקה ובריאות העור, אסטקסנטין זוכה להכרה בשל יתרונותיו יוצאי הדופן.

חקלאות כחולה הינה המפתח לפתרון משבר הרעב והבטחון התזונתי בעולם, כידוע העלייה בתוחלת החיים, גידול טבעי של אוכלוסיה, התחממות גלובאלית ומחסור בקרקעות לחקלאות מביאה לפתחנו משבר בטחון תזונתי עולמי כבר בשנת 2030 וחמור יותר בשנת 2050, הערכה בעולם שהפתרון למשבר יגיע מעולם האצות. גידול מהיר פי 10 לפחות מחקלאות מסורתית תוך שמירה על איכות הסביבה, ניתן לגדול אצות בכל מקום ובכל עונה (כתלות בסוג האצה). האצות יספקו חלבונים, נוגדי חמצון, חומצות שומן הכרחיות, מינראלים וכדומה כדי להזין את האוכלוסיה הגדלה במהירות.  אסטקסנטין יאפשר להעשיר את מוצרי המזון בנוגד חמצון עוצמתי.

המוצרים החדשים של פיורמג'יק:

בימים אלו מושקת סדרת Asta-In , מוצרים טבעיים על בסיס אסטקסנטין לטיפוח עור הפנים, הגוף והשיער ותוספי תזונה אסטקסנטין ובהם אסטקסנטין וכורכומין לחיזוק מערכת החיסון  ולהתמודדות עם דלקות וכאבי שרירים ואסטקסנטין, קולגן וויטמין D, טיפול אנטי אייג'ינג בקפסולה אחת.

חברת פיורמג'יק שבראשה עומד המנכ"ל תומר פלד, כבר גייסה סכום של מעל 15 מיליון ש"ח שיועדו לתהליך הגידול, המחקר והפיתוח של האסטקסנטין ומוצרים מבוססי אסטקסנטין. מוצרי החברה שנמצאים כבר על המדפים בבתי טבע ואצל קוסמטיקאיות מורשות ברחבי הארץ מיועדים גם לשיווק והפצה במדינות שונות ברחבי העולם ולנוכח ההתפתחויות, החברה מתכננת גיוס נוסף במטרה להרחיב את פעולתה.

לדברי תומר פלד, מנכ"ל החברה: "לאחר תהליך מורכב של מחקר ופיתוח אנו מצליחים לגדל ביעילות בחוות הגידול שלנו בישראל את המיקרו-אצה Haematococcus pluvialis, בתנאים המחקים תנאי הגידול בטבע ולהפיק אסטקסנטין טבעי ואיכותי, נוגד חמצון טבעי עוצמתי במיוחד שהוא הרכיב המדובר ביותר כיום בעולם במישורים של בריאות, תזונה נכונה ואורח חיים בריא. על המדפים בישראל נמצאים כבר מוצרים מתחום הקוסמטיקה ותוספי התזונה ואנו בעיצומו של תהליך פיתוח של מוצרים חדשניים נוספים בתחום המזון שיתנו מענה לדרישות עולמיות בתחום" 

חדשנות טכנולוגית על בסיס טבעי – מענה למגמות והעדפות צרכניות:

ההתמודדות כיום עם חוסר הוודאות התזונתי נעשית בעיקר דרך טכנולוגיית המזון שתסייע לעולם לעמוד באתגרים הנוכחיים באמצעות התמקדות בנגישות  מזון וקיימות. בנוסף, מגמות הצופות ביקוש לאמצעי בריאות מניעתיים וכאלו שתומכים במערכת החיסונית ממשיכות להתחזק וכך גם לגבי הביקוש לתזונה מבוססת צמחים ומותאמת אישית. האסטקסנטין  מעניק פתרונות לדרישות אלו ומשרת מספר מגמות עכשוויות בו-זמנית. האסטקסנטין הוא המרכיב העוצמתי הבא שעומד במרכזו של טרנד מזון ותזונה ענק שהולך להופיע בכל מקום.

חיזוק מערכת החיסון ודרישה לתזונה מבוססת צמחים ונותאמת אישית: מעצם מקורו במיקרו-אצה Haematococcus pluvialis, אסטקסנטין הוא קרוטנואיד טבעי וגם חומר תזונתי בר-קיימא שמתאים לדרישות גוברות של מוצרים על בסיס צמחי. המיקרו אצות מספקות לדגים ולזאופלנקטון אסטקסנטין וחומצות שומן אומגה 3, שהן חלופה בת קיימא וגם טבעונית לשניהם. מאפיינים אלו נותנים מענה לנושאים של בריאות חיסונית יציבה ותזונה מבוססת צמחים ומותאמת אישית שמעניינים כיום את הצרכנים, אשר מוכנים יותר מתמיד להתייחס למרכיבים שעוזרים להם להשיג את יעדי הבריאות שלהם.

סופרפוד עוצמתי במיוחד: סופרפודס הם מזונות-על  עשירים במיוחד בחומרים מזינים, המעניקים יתרונות ייחודיים לבריאות בעצם היותם מקורות עשירים לפוליפנולים, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. מזונות אלה עוזרים לספק לגוף את הוויטמינים והמינרלים הדרושים כדי לעזור להשיג בריאות טובה יותר. אסטקסנטין הוא התשובה הטובה ביותר בעולם מזון העל,  שילוב של אצות, הידועות כמקור בריא עשיר ונוגד החמצון החזק ביותר בטבע.

אנטי אייג'ינג: מחקרים קליניים רבים בבני אדם מאשרים את יתרונותיו הרבים של האסטקסנטין לאוכלוסייה המבוגרת. המבנה הייחודי שלו מאפשר לאסטקסנטין הטבעי להגן על השכבות הפנימיות והחיצוניות של התא מפני רדיקלים חופשיים ובכך לסייע במניעת מלחץ חמצוני. בכך, אסטקסנטין יכול להגביר את סיבולת השרירים, לנטרל עייפות, להפחית דלקות, לשפר את מרקם העור ולשפר את זרימת הדם הנימים בעיניים, כמו גם במוח.

יתרונות בריאותיים: מחקרים רבים מראים כי לאסטקסנטין יש השפעה משמעותית יותר מאשר ויטמין C וויטמין E. הוא אנטי דלקתי, שומר ומשפר את תפקוד העיניים, ומסייע לכולסטרול, סוכרת. בנוסף, הוא תורם להגנה על פעילות המוח, מסייע במניעת מחלות כרוניות ובהפחתת הסיכון למחלות לב ועוד.  האסטקסנטין שהוא קרוטן על בסיס ימי הוא נוגד חמצון חזק שעשוי להיות חזק פי חמישה משאר הבטא-קרוטן והקרוטנואידים.

אסטקסנטין לספורטאים: בכל הנוגע לסבולת, ביצועים וזמן התאוששות מהיר, האסטקסנטין טבעי מספק יתרונות ללא תחרות לספורטאים מקצועיים ולכל מי שמתאמן באופן קבוע. אסטקסנטין מגביר את ניצול האנרגיה בתא ומפחית את הנזק לשרירים הנובע מאימון.

אסטקסנטין לשמירה על עור הפנים והגוף: הגוף שלנו מייצר רדיקלים חופשיים, כתוצאה מתהליכים פיזיולוגיים. במהלך חשיפה לאור השמש, מספר הרדיקלים החופשיים עולה כתוצר לוואי מחשיפה לקרינת UV, תהליך שיכול לפגוע בתאי העור ולגרום לקמטים ולאובדן גמישות העור, אסטקסנטין מסייע בהפחתת הלחץ על התא ובניקוי רדיקלים חופשיים. הוא מאפשר לתהליכים פיזיולוגיים תקינים להתרחש ולשמור על עור גמיש בריא ומלא לחות. האסטקסנטין מסייע להפחתה של נזקי קרינת שמש אולטרה סגולה ספציפית שיכולה לתרום להזדקנות העור ולסרטן

קרינה כחולה : נדמה שבתעשיית הקוסמטיקה מדברים רק נזקי הקרינה מהשמש ונוטים להתעלם מקרינה משמעותית נוספת שנמצאת תמיד סביבנו, בכל מקום ולאורך כל היום. קרינה כחולה – אותו אור שנפלט ממסכי המכשירים האלקטרוניים, כגון סמארטפונים וטאבלטים, נהוג היה לחשוב כי זו מזיקה בעיקר לעיניים. אולם מחקרים מדגימים כי לקרינה כחולה שמקורה במכשירים אלקטרוניים יש השפעה שלילית לא רק על בריאות העיניים, אלא גם על עור הפנים שלנו. הקרינה כחולה חודרת לשכבות העמוקות של עור הפנים, פוגעת במבנה התאים, מזרזת את תהליכי ההזדקנות וגורמת לפיגמנטציה – אסטקסנטין מסייע להפחתה של נזקי הקרינה.

פרטים על החברה והמוצרים:

https://www.astain.co.il/

https://www.puremagics.com/

את מוצרי החברה ניתן לרכוש באתר אסטאין, בבתי טבע ואצל קוסמטיקאיות מובחרות.

קרדיט צילומים:חברת פיורמג'יק, גלית נתן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן