היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

זמן קריאה – 'זונה!' – ספר עלילתי חדש, פרי עטו של הפסיכותרפיסט גילי רוזן כ"ץ – המביא מבט אינטימי ומטלטל של חיי הנשים בזנות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

קיבלתי לסקירה את הספר המעניין "זונה" מאת גילי רוזן כץ ,הסופר בחר לכתוב ספר בגוף ראשון על זונה והפגיעות המיניות והנפשיות במכון בעבודתה, הספר מתאר את הקלות הבלתי נסבלת של הטרדות ופגיעות מיניות ופיסיות כלפי נשים, נושא הספר על זנות ועל היחס לנשים שנמצאות במעגל הזנות, הינו נושא כאוב ומטריד, ובמהלך הקריאה נכנסתי לחיים האישיים של לריסה גיבורת הסיפור, והחיים שהיא עוברת כאמא לבתה סשה, והרצון שלה להגן על בתה, למרות מציאות חייה העגומה כאישה שנאלצת להתפרנס ממכירת גופה, נושא מאוד כאוב וגם מרתק, כי דרך הסיפור נכנסים לעולמן של לריסה ובתה סשה, ומבינים על המורכבות של החיים ועל התסכול הרב שהן חוות, בהחלט ספר מאוד מיוחד, עם נושא מאוד כאוב.

נושא הספר הוא זנות אבל הוא למעשה על אמפטיה, אנושיות, על מדרונות חלקלקים שחווה לריסה אישה ואם שתהיה מוכנה לעשות הכול כדי שבתה סשה לא תסבול ואולי עמדה זו יהירה, מסוכנת, גיבורת הספר לריסה עולה חדשה ממולדובה לאחר שנאלצה לברוח ממולדתה. היא תעשה הכול כדי לסייע לבתה לחיות חיים רגילים,  ושתיהן בעולמות מקבילים חוות הטרדות מיניות. לריסה מבטיחה כי תעשה הכול למען הצלת בתה.

הספר חודר אל עולם הביבים של אלימות במשפחה, אל החדרים בהם הזנות מתקיימת, בלי תשוקה ובהרבה כאב והשפלה.

אני זונה? את זונה! כולם זונות. כך צועקת סשה המתבגרת בספר שלפני רגע עברה הטרדה מינית וחברתה מאשימה אותה שההטרדה המינית נגרמה בגלל סשה. גילי טוען כי הקללה זונה צריכה להצביע עלינו, על צרכני הזנות, הפורנו. כל מי שבמעשה, מחדל,  עצימת ערכים ואדישות מסייע למכונה הזו.לדברי רוזן כץ גברים אינם הולכים לנשים בזנות כי הם מתוסכלים אלא כדי לחוש ולהפעיל כוח ולהשפיל.

זונה, בת זונה, קללה קשה ביותר. יש כאן קלקול רב דורי, בלתי מחיק באופן העמוק ביותר. לא פלא שקבוצה זו באחוזים בעלת הסיכוי הגדול למות מוות לא טבעי.

הספר מדבר על פצעים בין-דוריים ואיך סבתא יכולה לפצוע את בתה וזו כאם תעשה הכול  שהפצע לא יחזור,  ובדרכה ההרואית תגרום לבתה להיפצע באותו אופן.

המוטיבציה לכתוב על פגיעות מיניות קשורה בהטרדה מינית שחווה גילי כסטודנט מול דוקטור בפסיכולוגיה, שהותיר אותו בהלם לשם מה נגע בו זה, מקרה שהותיר בו בושה ובוז עצמי וכקשה מסכנת חיים בלבנון כשנחשף לכלי רכב לפניו שנתקל בתיל ממעיד  ולחייל שגסס לעיניו.

בחדירה פנימה נחשף בספר "זונה!" עולם הזנות ,ההטרדות המיניות וניצול עמדת כוח לצד אדישות הסביבה.

למה השם של הספר "זונה!"?

אנשים רבים שאלו את גילי רוזן כץ והביעו אי נחת בלשון המעטה  משם  הספר שכתב "זונה! מדוע שם כה קשה, פוגע, בוטה,  בעוד כותב הספר מעיד כי זה ממש לא ספר ארוטי?

" אני מוכן לענות על השאלה אם אקבל תשובה מדוע נשים בזנות נאלצות להגיע  לחדרי מיון כשעל גופן סימנים של כיבוי סיגריות. השם קשה, כי הזנות קשה"

הספר מכוון להיות אגרוף בבטן, מטריד שלווה, מוסר, מעיר ערכים,  לא נחמד!

הסופר

גילי רוזן כץ גבר הנשוי וחי עם אשתו 34 שנים ולהם 2 ילדים בוגרים.

רוזן כץ עובד סוציאלי פסיכותרפיסט התנהגותי קוגניטיבי (תואר שני) ומאמן אישי . רוזן כץ ניהל את היחידה לנוער בסיכון והיחידה להתמכרויות לנפגעי סמים ואלכוהול. שימש גם כמנחה לחיילים בסיכון שהתגייסו לצה"ל במסגרת "נערי רפול".

"זונה! הוא ספרו השני. ספרו הראשון הרואה ואינו נראה – מדריך מעשי להתמודדות עם ביישנות עסק בנושא הביישנות, בעולם שמחנך לתחרות ומוחצנות.

רוזן כץ מגדיר עצמו סופר הכותב על אנשים שאנשים מתאמצים לא לראות.

הטרדות מיניות

הספר מתאר אירועים רבים של הטרדות מיניות, של לטישת עיניים, כינויים פוגעים, מגע לא הולם ועוד.ההטרדות המיניות רבות, רבות מידיי, כמעט מוגזמות בספרו, ובעצם משקפות לדברי רוזן כץ את הקלות הבלתי נסבלת של הטרדות מיניות ברחוב, בעבודה, בתחבורה ציבורית, בחוף הים, בכל מקום.

בכל מקום בו הטרדה  מינית מתרחשת יש צופה, עדים שיכולים להפסיק, לשבש את ההטרדה המינית אבל רבים חשים אי נוחות, חוששים ואינם מתערבים לטובת המוטרדת .

לפעמים ולעיתים קרובות המוטרדת מואשמת כי ההטרדה נבעה מאופייה, לבושה, מבנה גופה, ממה שעשתה או לא עשתה, אמרה או לא אמרה, האופן בו גרמה למשיכת תשומת הלב כלפיה.

לעיתים המוטרדת מכונה זונה בעוד המטריד לא זוכה לכל כינוי או גינוי, דבר המסייע לנהוג באותו אופן שוב. כמו בפסיכולוגיה ההתנהגותית בגישת החיזוקים כשהתנהגות שלילית שלא זוכה לחיזוק שלילי או עונש ואשר יש בה הסבת עונג, סיכויים רבים שתימשך. דהיינו לסביבה יש כוח השפעה היכול לעצור את תופעת ההטרדות המיניות.

מקרה ההטרדה המינית שלי

"נדרשתי לראיין מישהו לצורך עבודה אקדמית ובכך כעובד סוציאלי לעתיד להימדד ביכולות הריאיון שלי.בחרתי לראיין מרצה מפורסם מתחום הפסיכולוגיה שהיה ידוע בתחום ההתפתחות האישית בסדנאות שקיים בחיפה.

הריאיון התקיים בביתו והמרצה שיתף בקורות חייו המרתקות. לצערו של רוזן כץ טייפ המנהלים שלו שבק והמרצה הציע את שלו ולאחר תמלול הריאיון שב רוזן כץ לביתו ובשיחה בסאלון ביתו של המרצה,רוזן כץ הודה לו על הריאיון.

רגע לאחר מכן הוכה בהלם רוזן כץ כשמצא שידו של המרצה המרתק הייתה מונחת באופן אינטימי על ירכו של רוזן כץ ליד מפשעתו.רוזן כץ שתק ומיהר לצאת מביתו של המרצה,האירוע נמחק מהתודעה, לא עלה אל המחשבה, או הזיכרון עד לאחרונה .רוזן כץ זוכר אלם, הלם, בושה ובוז עצמי, לדבריו אינו מבין למה לא אמר משהו באותו רגע. רק זוכר שקם ללכת בחופזה . לא הייתה התנצלות מפי אותו מבוגר.

"צריך להבין", אומר רוזן כץ:" אני הייתי צעיר, וסטודנט, והוא מבוגר בעשרות שנים ודוקטור."

"ההלם לא היה כי המגע היה על ידי גבר, בעוד אני הטרוסקסואל  אלא כי פעולתו של המרצה לא התקשרה למה שקרה במפגש וחצי בינינו, לא הייתה שום מחווה, משהו שעשיתי ביודעין,  שהיה יכול להוביל לנגיעה זו."

רוזן כץ לא סיפר על המקרה למעט פעם אחת לאשתו, גם לא נזכר במקרה לעצמו., הוא סבור כי הטרדה מינית כלפי גבר מעוררת בושה רבה יותר עבור גברים,לא פלא שרק עשרה אחוזים מהמקרים המדווחים הם על ידי גברים.

נשים בזנות  הן קבוצת נשים בעלת סיכוי רב יותר למות במוות לא טבעי ברצח אם כאישה מזוהה או אלמונית, בהתאבדות או בהתאבדות המערבת שימוש במנת יתר. 

מחקרים מראים כי העיסוק בזנות מהווה טראומה מתמשכת לנשים (Farley & Buril, 1998). פרלי ובוריל בדקו נשים שעסקו בזנות בארצות שונות ומצאו כי בכל הארצות הזנות היא אקט של אלימות כלפי נשים. בכל הארצות 73% מהנשים שעסקו בזנות דיווחו על אלימות פיסית, ו – 62% דיווחו על אונס. במחקר אחר נמצא כי 82% מהזונות הותקפו פיסית, 83% על ידי נשק ו – 68 נאנסו בתוך העבודה בזנות (Farley & Barkan, 1998).

ללמד אמפטיה , לראות ולהבין את האחר במחקר נמצא כי בזמן לחץ אצל נשים, האמפטיה עולה בעוד שאצל גברים היא יורדת. נשים יכולות תחת לחץ לשתף אודות רגשותיהן  בעוד גברים יהיו עסוקים במציאת פתרונות.

את הספר "זונה!" ניתן לרכוש כספר דיגיטלי ב'עברית', 'ביבוקס', 'מנדלי מוכר ספרים ברשת', 'אינדיבוק', 'רק ספרים', ' GET BOOKS'

  NETBOOKS, במחיר : 29 ₪  וכספר מודפס : 92 ₪ בפנייה לגילי רוזן כץ.

 

,

 

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן