היי, שמי גלית נתן

לפני יותר מעשור החלטתי שאני עושה רק מה שאני אוהבת, ואני רוצה לחוות ולהתרגש כל יום מחדש, עזבתי עבודה אפרורית בבנק, והקמתי עסק לנומרולוגיה וחשוב לי לעזור לאנשים כל יום מחדש.

כחלק מהסקרנות שלי אני מאוד אוהבת להכיר ולהתנסות בחידושים בתחום הצרכנות, לייף סטייל, ספרים, טיולים בארץ מתכונים ועוד, הבלוג נותן לי הרבה עניין ואני שמחה לשתף מכל הלב.

חיפוש בבלוג
תרגום עם גוגל
הרשמו לעדכונים במייל

פסטיבל ״מנופים״ לאמנות עכשווית בירושלים 13.9.2022-17.9.2022

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב print

"מנופים" – פסטיבל האמנות הגדול של ירושלים, יוצא לדרך !

הגעתי לסיור מקדים בירושלים לראות מקרוב חלק מהאירועים שיהיו בפסטיבל המנופים, מאוד התרשמתי, מדובר באומנות במיטבה ומגוון אירועים מקסימים, ירושלים תמיד עושה לי משהו בלב וכדאי לנצל את ימי הפסטיבל ולהגיע לבקר בירושלים,מובטחת הנאה בפסטיבל הזה, בהחלט יצירתיות, אומנות ומוזיקה משובחת, ממליצה בחום.

הפסטיבל יתקיים במהלך חמישה ימים וערבים רצופים בכל רחבי ירושלים. במהלך הפסטיבל תחשף בפני הקהל היצירה המרתקת, המקורית והתוססת המתרחשת בירושלים – על גגות העיר, בסטודיות אינטימיים, מתחת לגשר, בעליות הגג ובגלריות במיקומים מפתיעים.

השנה ייערכו מופעי מוזיקה חיה, אירועי אמנות, כנס ירושלים לאמנות, פתיחות של עשרות תערוכות חדשות בגלריות וחללי תצוגה בכל העיר, מתחם "ארץ יצורי הגשר" מועדון אמנות  דו־לשוני למשפחות וילדים, וחגיגות העשור למגזין הרמה לייב.

פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים, נוסד לפני 14 שנה ביוזמת האמניות הירושלמיות לי היא שולוב ורינת אדלשטיין, ומנוהל על ידן עד היום כאשר אדלשטיין אמונה גם על הניהול האמנותי של הפסטיבל. זהו מיזם עצמאי שצמח מהשטח ושותפים לו עשרות גלריות ומוסדות תרבות ומאות אמנים ויוצרים מתחומים שונים.

אירוע פתיחת הפסטיבל : מגזין הרמה חוגג עשור!

אוצרות חגיגות העשור: רינת אדלשטיין והדסה כהן

יום שלישי | 13.9 | 23:00-20:00

על הגג של סדנאות האמנים, האומן 26, תלפיות

אחרי עשר שנים בהן צפינו בו מול המסך, מגזין הרמה יוצא אל החיים האמיתיים, עולה על הגג וחוגג עשור עם גיליון Live בנושא חומר פעיל! צאו מהמסך ובואו לחגוג איתנו ערב שכולו בסימן חי ובסיומו הופעה דיגיטלית ומקפיצה של אקו עם מופע פותח של אביזוהר שירימו את המסיבה לתדרים גבוהים.

מגזין הרמה הוא כתב עת מקוון מבית היוצר של פסטיבל מנופים העוסק באמנות עכשווית ובכתיבה אודותיה. המגזין שם לו למטרה להעניק במה רחבה למגוון גישות ומדיומים, כאשר העבודות המוצגות מצטרפות לאינדקס הולך וגדל באתר הרמה המשמש ארכיון לציבור הרחב וכלי עבודה לאנשי מקצוע הפועלים בשדה האמנות בישראל.

בין המשתתפים: רועי מנחם מרקוביץ, די וי בראל, יואנה בליקמן, שיראל הורוויץ, רותי סלע ומעין אמיר, עורכת ראשית: רינת אדלשטיין, עורכות שותפות לאורך השנים: יעל רוכמן, טל יחס והדסה כהן

המערבל – הופעות מוזיקה חיות של פסטיבל מנופים:

Digital to Analog Converter

ניהול אמנותי: נועה מלמד וזאנה

רצועת המוזיקה של פסטיבל מנופים , "המערבל " תוביל אותנו במשך כל ימי הפסטיבל בנבכי המוסיקה האלקטרונית עם כל הטרנספורמטורים האפשריים אל עבר פיטצ'ים של מוזיקת נשמה ועד למוסיקת קסטות חורכת. "המערבל", כשמו, מאפשר חיבור וארגון מחדש של הדברים החשובים באמת.  בירושלים מרובת הקהילות והזהויות, ננסה השנה, באמצעות המוזיקה הכי רעננה ולוהטת , לתרגם

את מה שקורה ברשת לעולם האמיתי, לחבר בין היכרות מרחוק להיכרות אישית ולאחד בין אמנים ואמניות לקהל שלהם.

 יום שלישי | 13.9 | 21:30

DIGITAL עם אקו ומופע פותח: אביזוהר

 על הגג של סדנאות האמנים תלפיות, רח' האומן 26

את ערב פתיחת הפסטיבל וחגיגות העשור למגזין הרמה יפתח האמן הירושלמי המולטי-דיסיפלינרי איציק גיל אביזוהר עם פרויקט הסולו שלו – קו פרשת המים. אלבום ביכורים זה יצא דרך הלייבל המוערך Entr’acte. למופע המרכזי תעלה ותבוא הזמרת והמפיקה אקו כשאת הסנר והמצילות יחליפו תופים אלקטרוניים ומחשב. בגיבוי הרכב מוזיקלי מעולה התופים יתנו ביט בסטייל, הבסים יהיו שמנמנים, הסאונד מלא ושופע ואקו אחת תרחף מעל הכל.

יום חמישי | 15.9 | 21:30

CONVERTER  עם סימה נון מארחת את ג'יי למוטה ומופע פותח של משפחת הייפ הירושלמית

 על גג בנין כלל, במרפסת של מוסללה, רחוב יפו 97

את הערב תפתח ותסגור החבורה הירושלמית משפחת ״הייפ״. הקבוצה שחרטה על דגלה את קידום תרבות ההיפ הופ בג'רוז, תפתח במסיבת תקלוטי דריל, טראפ, גריים וכמובן היפ הופ לצד פריסטייל ראפ בלתי נשכחים אליהם יפרצו גם ראפרים מקומיים ורקדני ברייקדאנס.

למופע המרכזי תעלה היוצרת והפרפורמרית סימה נון שהפכה לאחד השמות המדוברים בסצנה עם צאת אלבום הבכורה המצליח שלה ״תדברי כבר״ הכולל שיתופי פעולה עם השמות הכי מעניינים בהיפ הופ הישראלי: שקל, מיכאל סוויסה ורביד פלוטניק.

קרדיט צילום: פשה מץ

סימה נון תארח לראשונה את ג'יי למוטה, מפיקה ויוצרת מסקרנת שהוציאה כבר שני מיני אלבומים מצליחים, אלבום נוסף ב2021 עם המפיק היפני בודמונק ושירה ״If you wanna״ אף נבחר לפסקול המשך הסדרה ״אחת שיודעת״.

יום שישי | 16.9 | 14:00

ANALOG עם אל קאת מארחים את ריף כהן ומסיבת קסטות עם חן אלמליח

בית הנסן, רח' גדליהו אלון 14

אירוע שיא של "ברוטינה" – רשות הצעירים עיריית ירושלים

ההרכב אל קאת el khat של איל אל ווהב ובניהולו, משלב כלי נגינה בעבודת יד שהורכבו ביד־אמן מגרוטאות. שם ההרכב הנגזר משם העשב (גת) הנפוץ בפנינסולה הערבית מנגנים יצירות מקוריות ופרשנויות פאנק פסיכדליות למנגינות תימניות מסורתיות.

קרדיט צילום: מיכאל ליאני

במופע תתארח הזמרת והיוצרת ריף כהן שמדלגת באלגנטיות בין פריז לתל אביב, ובין מקצבים צפון אפריקאים למוסיקה קלאסית. לפני ואחרי המופע המרכזי תגיע לתקלוט נדיר נסיכת המגרב – חן אלמליח, במחווה למוסיקת הקסטות ובאהבה גדולה למוסיקה ממדינות ערב, אגן הים התיכון וצפון אפריקה. לכל אורך האירוע תוכלו למצוא את חנות הפופ־אפ של בראשי רקורדס עם מבחר תקליטים יד ראשונה מרופא. אל קאת פועלים בשיתוף האגודה לטיפוח חברה ותרבות.

"ארץ יצורי הגשר" – מועדון דו־לשוני לכל המשפחה:

 שלישי – חמישי | 13-15.9 | 16:00-19:00

שבת | 17.9 | 10:00-13:00

מיקום : פארק המסילה מתחת לגשר משה ברעם

פסטיבל מנופים משיק את "ארץ יצורי הגשר" מועדון ילדים דו־לשוני לכל המשפחה! בכל אחד מימי הפסטיבל, בשעות אחר הצהריים, נפתח את הלב ואת הדמיון במתחם ייחודי שנבנה במיוחד עבור כל המשפחה וישלב מגוון פעילויות: סדנאות אמנות, מופעי מוזיקה ותיאטרון, יצירת ציור קיר בשיתוף קהילות, ועוד.

בנוסף, במקום יפעל מרחב פתוח ונעים עם תחנות יצירה חופשיות, מרחבי רביצה ומסיבת תה מתמשכת! בארץ יצורי הגשר נפגוש יצורים חביבים וצבעוניים ויחד איתם נתמודד עם הפחדים שלנו, ניצור קשרים חדשים, ונלמד להכיר אחד את השני דרך אמנות, סיפור ודמיון. ביום שבת, היום האחרון של הפעילות, נציג תערוכה של כל התוצרים שנוצרו בסדנאות על ידי הילדות.ים!

הסדנאות בארץ יצורי הגשר הן סדרה של מפגשים שיזרעו זרעים לפעילות דו־לשונית מתמשכת. הסדנאות עושות שימוש במלאכות פשוטות ומביאות את משתתפי.ות הסדנה כמו גם את הצופים.ות למפגש בלתי אמצעי עם החומר ועם מי שלצידם. יחד ניצור יצירה משותפת דרכה נתבונן בפיתול החוט הסרוג, בהשתקפות המוכפלת, במעגל החזרתי של קווי המנדלה או בחיבור שנוצר בין מקלות האילנטוס. תוצרים פשוטים אלה טומנים בחובם סיפורים וחוויות של מפגש, שיחה ושהייה משותפת ותקווה לעתיד משותף.

בין המופעים המשתתפים: עלילות חומית/תיאטרון רות קנר, מופעי מוזיקה דו־לשוניים ועוד.

בתמיכת הקרן לירושלים

כנס ירושלים לאמנות #7

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין ("מנופים", ״הרמה״)

יום חמישי | 15.9 | 19:30-14:00

יום שישי | 16.9 | 13:30-9:30

בית הנסן, רחוב גדליהו אלון 14

כנס ירושלים לאמנות #7 יוקדש למקומה של אמנות ביחס לסוגיות פוליטיות, אקלימיות וטכנולוגיות בינלאומיות ומקומיות. ההרצאות יעסקו בשימוש אמנותי

באלגוריתמים וטכנולוגיה לזיהוי רגשות, בחיבור בין אמנות לתהליכים ביולוגיים (ביו-ארט), בתגובות של אמניות.ים ומעצבות.ים למשבר האקלים ובשפת מחול של מפגינים. בנוסף יערכו שני פאנלים בנושאים אקטואליים: האחד יוקדש לתערוכת הדוקומנטה שמוצגת הקיץ בקאסל שבגרמניה, ומעוררת דיונים ושערוריות רבות,

והשני יוקדש למצבם של אמניות.ים בשעת חירום, מלחמה ופליטות, בהשתתפות אמני.ות מאוקראינה, רוסיה ובלארוס.

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות.

בתמיכת מכון גתה ישראל

חשיפה ראשונה:

חשיפה ראשונה היא סדרה של מפגשים מונחים עם אמנים ואמניות מירושלים שיערכו בכל אחד מימי הפסטיבל. במהלכה יוצגו יצירות שטרם נחשפו לקהל הרחב דרך שיחה חד־פעמית עם האמן.ית היוצר.ת במקום עבודתו.

קרדיט צילום: צבי טולקובסקי

יפתחו את דלתות הסטודיו והמחשבה:  שוקי בורקובסקי , צבי טולקובסקי , שי אזולאי, נטע מוזס,  מרסל תהילה ביטון , דן רוברט להיאני ,  חנאן אבו־חוסיין ,  יעל סרלין , רעיה ברוקנטל, נעמי בריקמן .

תערוכות חדשות ואירועים בגלריות :

לאורך ארבעת ימי הפסטיבל, הגלריות לאמנות עכשווית בירושלים פותחות תערוכות עם שיחות, סיורים ואירועים ייחודיים בהשתתפות של כ-150 אמנים ואמניות. בגלריות יתקיימו מופעי מוזיקה, מחול ותנועה, מפגשים עם האמנים המציגים, שיחות עם אוצרים , עבודות פרפורמנס מקוריות וחד פעמיות ועוד.

בין החללים המשתתפים : סדנאות האמנים תלפיות, בית האמנים ירושלים, מרכז לאמנות ומחקר מעמותה בבית הנסן, גלריה ע"ש מורל דרפלר בביה"ס מוסררה, סדנת ההדפס ירושלים, גלריה עזריאלי במכללת הדסה, בית טיכו גלריית המקלט, גלריה ביתא, המרכז לאמנות חזותית ע"ש ג'ינוגלי, גלריה קופסה שחורה, גלריה אגריפס 12 , גלריה מרי, הגלריה החדשה – סדנאות האמנים איצטדיון טדי, גלריה כורש, גלריה ברבור, גלריה סטודיו משלך, גלריה הקוביה

התכנית המלאה ורכישת כרטיסים באתר פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים

manofim.org

פייסבוק

www.facebook.com/manofimjerusalem

שיתוף ב print
להדפסת המתכון לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Translate »
דילוג לתוכן